آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

50 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف آبرسانی روستاها شده است

به گزارش  راگانیوز به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از دو مدرسه خیرساز شهرری گفت: با اجرای طرح آبرسانی 7 هزار و 100 روستا به آب شرب لوله کشی متصل شدند.
وی اضافه کرد: همچنین 500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاها از محل صندوق توسعه ملی صرف شده است که این اقدام دولت تدبیر و امید برای ارتقای روستاها در 15 سال اخیر بی سابقه بوده است.
رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: این نهاد مصرفی نیست بلکه نهادی تولیدی است که وظیفه مهم تولید سرمایه انسانی را برای رشد و توسعه کشور دارد.
وی گفت: شورایی توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است که هدف آن رسیدگی به مناطق محروم کشور از جمله شهرستان ری است که در سال تحصیلی جاری علاوه بر اعتبارات دراختیار آموزش و پرورش 300 میلیارد ریال اعتبار از منابع دیگر جذب شده است.
رضوی یکی از اقدامات این شورا را کمک غذایی400 هزارتایی برای فرزندان محروم ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این حمایت غذایی در سال 95 افزایش یابد.
مدرسه الهام حاجیان توسط خیرنیک اندیش حیدر علی حاجیان با مشارکت اعتبارات دولتی در زیربنایی به مساحت هزار و 890 متر مربع با 15 کلاس درس و 6 اتاق اداری ساخته شده است.
مدرسه امام رضا(ع) نیز از سوی دو خیر نیک اندیش عبدالحمید عبدخدایی و ایمان عیاض پور با حمایت سازمان نوسازی مدارس با هزینه 15 میلیارد ریال در سه طبقه و 9 باب کلاس با هزار و 550 متر مربع زیربنا ساخته شده است.
مراسم بهره برداری از این مدارس که از مدارس تابعه ناحیه دو آموزش و پرورش شهرری هستند با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، بیدارپور مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران و اسدنژاد رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.