آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

63نفر از دانش آموزان شهرری به مرحله دوم المپیادهای علمی استان راه یافتند

راگانیوز- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری از راهیابی 63 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این ناحیه به مرحله دوم المپیادهای علمی استان خبر داد.

 

ˈداوود عمو حیدریˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از 224 نفر پذیرفته شدگان در مرحله نخست المپیاد های علمی شهرستان های استان تهران، 63 نفر برگزیده از دانش آموزان ناحیه 2 ری می باشد که این آمار نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این المپیادها در هفت رشته علمی شامل ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم و اختر فیزیک برگزار می شود، افزود: بیشترین آمار پذیرفته شدگان ناحیه 2 ری مربوط به المپیاد ریاضی است که قریب 40 درصد از دانش آموزان ناحیه 2 ری در این المپیاد شرکت و از 48 نفر برگزیده، 16 نفر از آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری هستند.

ˈعمو حیدریˈ خاطرنشان کرد: در سال گذشته ˈمحمدرضا نمینˈ یکی از دانش آموزان با استعداد این ناحیه در المپیاد جهانی فیزیک موفق به کسب مدال طلا شد و این بیانگر هوش واستعداد دانش آموزان این منطقه است.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 ری با بیان اینکه مرحله نخست این المپیاد ها به میزبانی ناحیه 2 شهرری برگزار شد، افزود: آزمون مرحله دوم المپیاد علمی از نهم اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و تا دوازدهم همان ماه به صورت متمرکز استانی و به مدت چهار روز در دو نوبت صبح وعصر برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم آزمون برای برگزیدگان در تابستان 93در شهر تهران و به صورت متمرکز برگزار می شود که برگزیدگان مرحله سوم ضمن برخورداری از مزایای عضویت در بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات ورود بدون کنکور در رشته مورد نظر در دانشگاه ها برخوردار خواهند شد.

عمو حیدری گفت: دارندگان مدال طلا نیز به عضویت تیم المپیاد کشور برای حضور در مسابقات جهانی در خواهند آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.