آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دیدار مردمی مسئولان شهرستان ملارد با روستائیان

به راگانیوز به نقل از گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد ، در ادامه برنامه ملاقات های مردمی مسئولان شهرستان ملارد که با حضور تمامی روسای ادارات و دستگاههای خدمات رسان دولتی در روستاهای بخش مرکزی و صفادشت این شهرستان برگزار میگردد،

حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری، حسینی نوری امام جمعه شهرستان، محمودی نماینده مجلس، معاونین فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار صفادشت و جمعی از روسای ادارات و نهادهای دولتی شهرستان ملارد با حضور در مسجد فاطمه الزهرا (س) روستای قبچاق با اهالی این روستا دیدار و از نزدیک با مسائل، مشکلات و خواسته های آنان آشنا شدند.

درابتدای این جلسه امام جماعت مسجد و یکی از اعضای شورای این روستا به بیان مطالبات مردمی و نیازهای اصلی و کمبودهای روستا پرداختند. افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی، تامین آب شرب و آب کشاورزی، تامین روشنائی بلوار شهید امینی راد، عدم یکپارچگی در مدیریت روستا که در مرز بین بخش مرکزی و صفادشت قرار دارد، ساماندهی واحدهای صنفی اطراف روستا و تشکیل یک منطقه صنعتی، احداث دوربرگردان در بلوار چیتگر برای سهولت رفت و آمد روستائیان، دراختیار قرار دادن بخشی از آب استحصالی از تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز، امکان استفاده از فضای اداری مدرسه متروکه برای انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی هنری ازعمده مواردی بود که به آنها اشاره شد.

نرگس مشعشی بخشدار مرکزی ملارد هم در سخنانی ضمن بیان آخرین وضعیت جمعیت، وسعت و امکانات این روستا، گزارشی از اقدامات صورت گرفته واعتبارات اختصاص یافته به روستای قبچاق را برای حاضرین تشریح نمود. وی به ساخت زمین چمن مصنوعی، مرمت ولکه گیری معابر و کوچه ها، تکیمل ساختمان دهیاری و شورا و بهسازی شبکه انتقال آب اشاره کرد و گفت تا کنون بیش از ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به این روستا اختصاص داده شده که برای توسعه و آبادانی بیشتر روستا هزینه خواهد شد.

در ادامه چند تن از اهالی روستا، خواسته ها و نقطه نظرات خود پیرامون عملکرد دهیاری و دستگاههای خدمات رسان و مسائل و مشکلاتی که با آنها مواجه هستند بیان نمودند. اصلاح و بازنگری طرح هادی روستا و افزایش بافت، تسهیل در صدورمجوز دیوارکشی برای باغات باهدف حفظ و حراست از محصولات، رسیدگی به گلزار شهدای بی بی سکینه (س) و کاهش هزینه دفن اموات در امامزاده ها، مساعدت در صدور پروانه ساخت مسکن برای جوانان روستا، تجهیز درمانگاه و تسریع در ساخت سالن ورزشی، افزایش قیمت خدمات دامپزشکی و دامداری، جمع آوری انشعابات غیرمجاز و همچنین انشعاباتی که به باغ ویلاها داده شده است بخشی از این مطالبات بود.

در بخش دیگر این جلسه روسای ادارات و دستگاههای خدمات رسان ضمن ارائه گزارش اقدامات و برنامه های مدنظر به موارد ذکر شده از سوی اهالی پاسخ دادند. حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد در جمع بندی این جلسه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبارات ارزش افزوده به روستاها اشاره کرد و داشتن همدلی و همکاری را در حل مسائل و مشکلات مهم و موثر دانست. وی برنامه ریزی برای آینده و اولویت بخشی به امورات فرهنگی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت باید سرانه های  مورد نیاز در روستاها تامین و شهرداریها ۸۰ درصد درآمد حاصل از حوزه حریم را بنا برقانون در این روستاها هزینه کرده و جزئیات آن را در اختیارعموم و فرمانداری قرار دهند.

توکلی کجانی تصریح کرد در ملاقات های مردمی همه مدیران و مسئولان باید شرکت کرده و به وعده های داده شده در مهلت مقرر عمل نمایند. داشتن طرح های اشتغال روستائی، ایجاد درآمد پایدار و درنظر گرفتن نفع و سود روستائیان در اجرای برنامه های از سایر تاکیدات سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد در جمع اهالی روستای قبچاق بود. گفتنی است در این جلسه محمودی نماینده مجلس و حسینی نوری امام جمعه ملارد هم به ایراد سخن پرداختند و بر توجه بیش از پیش به روستائیان و برآوردن خواسته های آنان تاکید نمودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.