آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ارتقاء بخش قلعه نو شهرری به شهرستان ضروری است

رییس شورای اسلامی بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری، از مسوولان وزارت کشور و دولت خواست بر اساس ضوابط و تعاریف تقسیمات کشوری و بنا به ضرورت های منطقه ای با تبدیل و ارتقا بخش قلعه نو به شهرستان با مرکزیت قلعه نو موافقت کنند.

ˈمحسن فاضلیˈروز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به توقف اجرای قانون تقسیمات کشوری و همچنین ارتقا روستاها و شهرهای کشور به بخش و شهرستان از سوی وزارت کشور گفت: وزارت کشور می بایستی تکلیف شهرها و روستاهایی که قابلیت ارتقا را دارند مشخص کند.

وی با بیان اینکه، بخش قلعه نو یکی از بخش های تازه تاسیس شهرستان ری است و حدود یکسال و 6 ماه از بخش شدن آن می گذرد، افزود: مردم منطقه از دولت قانونمند تدبیر و امید انتظار اجرای صریح قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل هرچه سریعتر روستاها و بخش های واجد شرایط به شهرستان است.

فاضلی با اشاره به ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط کشوری مصوب سال 1362 و با بیان اینکه، بافت جغرافیایی منطقه قلعه نو با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، نیازمند تبدیل شدن از بخش به شهرستان است، خواستار تصویب ارتقا بخش قلعه نو در استان تهران به مرکزیت شهر قلعه نو به شهرستان از سوی دولت شد.

رییس شورای اسلامی شهر قلعه نو با بیان اینکه طبق قانون تقسیمات کشوری می بایستی شهرها و روستاهای واجد شرایط به بخش و شهرستان تبدیل شوند گفت: دولت جدید به ویژه وزارت کشور تمامی این موارد را موکول به طرح تقسیمات کشوری کرده است.

فاضلی نو در ادامه، میزان جمعیت این بخش را 40 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بخش قلعه نو دارای 12 هزار هکتار وسعت، 13 روستای دارای شورای اسلامی، 12 روستای دارای دهیاری و 6 روستای فاقد سکنه است.

به گفته وی، هم اکنون دو شهرک صنعتی ولیعصر و عشق آباد در محدوده بخش قلعه نو واقع شده و این بخش از توابع شهرستان ری با تولید بیش از 55 هزار تن گندم نقش به سزایی در میران تولید این غله را دارد.

همچنین قلعه نو از قطب های گردشگری شهرستان ری نیز محسوب می شود و آتشکده بهرام (ری) یا همان تپه میل در این منطقه قرار دارد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای 40 هزار جمعیت است که در 20 کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.