آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

در شب بیست و سوم ماه رمضان ندای الغوث الغوث آسمان جنوب تهران را فرا گرفت

همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان آیین سومین شب لیالی قدر با حضور پرشور عاشقان و دلدادگان حریم امن کبریایی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: ندای الغوث الغوث آسمان جنوب تهران را فرا گرفت
  •  به گزارش راگا نیوز به نقل ازفارس، سومین شب از لیالی پر فضیلت قدر جنوب تهران مملو از عاشقان و دلدادگانی بود که ضمن راز و نیاز با خدای خود در سوگ امیرالمومنین (ع) بر سر و سینه خود می‌زدند. شب سوم لیالی قدر که مصادف با سومین شب شهادت مولای متقیان و پیشوای شیعیان جهان، حضرت علی (ع) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی قرنی به بیان اوصاف مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: همه باید با پیروی از دستورات ایشان، رضایت خاطر آن حضرت را از اعمال و رفتار خود فراهم سازیم.

کارشناس مسائل مذهبی پس از سخنرانی، مراسم احیاء را در حرم مطهر برگزار کرد و زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که صفوف آن‌ها تا خیابان‌ها و میادین اطراف حرم مطهر نیز کشیده شده بود، با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاصی از معنویت را به مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بخشیدند.

در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان چشم های بیدار و بارانی زائران و مجاوران حرم مطهر از کودک و جوان و پیر در سوگ مولای متقیان اشک غم بارید و همنوا با فرزندان داغدیده آن شاه مردان ناله و مویه کرد.

در این آیین آیاتی از قرآن کریم توسط سعید طوسی قاری ممتاز و بین‌المللی تلاوت و همچنین دعای جوشن کبیر توسط سعید طوسی و محمدرضا غلامرضازاده قرائت شد.

امامزاده جعفر (ع) پیشوا در سوگ امیرالمومنین (ع) مملو از دلدادگان حریم کبریایی بود. در حرم مطر امام خمینی (ره) زائران و مجاوران بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن زمزمه دعای جوشن کبیر از منبر حجت‌الاسلام مهدی طباطبایی بهره‌مند شدند و در ادامه با اقامه آیین احیاء پرداختند.

امامزاده ابوطالب شهرستان پاکدشت سراسر روحانیت و معنویتی بود که با ندای الغوث الغوث فضا را عطر آگین کرده بود.

مصلای حضرت صاحب‌الزمان (عج) ورامین نیز میزبان وارثان قیام 15 خرداد بود که برای نجوا با پروردگار متعال گردهم آمده بودند.

شهرستان پیشوا نیز سراسر راز و نیاز با مالک این گیتی بود. شهرستان قرچک در شب فراق امام علی (ع) سیاه پوش شده بود و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت بهترین مقدرات را از خداوند متعال برای میهن اسلامی و مردم حماسه ساز ایران اسلامی خواستار شدند.

شهرستان پاکدشت نیز همچون دیگر شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های پهنه جنوب تهران با خدای خود راز و نیاز می‌کرد.

مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و هیئت‌های پهنه جنوب تهران شب گذشته با حال و هوای معنوی برخوردار بودند و مومنان با ندای استغفار از خداوند متعال عهدی دوباره برای بازگشت به سمت خدا بستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.