آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وزیر بهداشت: حوزه بهداشت کشور به 2500 آمبولانس نیازمند است

دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه 316اورژانس مستقر در عوارضی اتوبان تهران – قم در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 94 بیش از یک هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت اورژانس کشور با دهه گذشته قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: با توجه به تقویت متخصص اورژانس در طول این سال ها در اکثر مراکز اورژانس کشور متخصصین حضوری تلاشگرانه دارند.

هاشمی با تاکید بر اینکه ناوگان اورژانس در مدت پنج سال گذشته متحول شده و تعداد پایگاهها افزایش یافته است، اظهار داشت: ولی همچنان با استاندارد بین المللی فاصله داریم و زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در کلانشهرهایی مانند تهران هشت دقیقه باید باشد که این مدت زمان طبق اعلام مرکز اورژانس اکنون بین 14 تا 18 دقیقه است و در صورت ترافیک خیابانی این زمان افزوده می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 16 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده که تا تعداد مطلوب یعنی 30 پایگاه فاصله داریم و امیدواریم با همدلی و همکاری مسوولان ذیربط این امر بزودی تحقق یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی جمعیت هلال احمر، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بتوان تعداد پایگاههای هوایی را نیز افزایش داد.

** دولت جلب رضایتمندی و تامین آرامش و آسایش مردم را در اولویت کاری خود قرار داده است

هاشمی هدف مهم دولت و مجلس و تمامی کارگزاران در سال 93 را افزایش رضایتمندی مردم همراه با آرامش و آساش عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت نیز در همین مسیر گام برداشت و به عنوان مثال برای تامین دارو طی امسال سعی در دسترس بودن دارو در دست مردم بود و تا آنجا که امکان داشت قیمت ها را کاهش دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سطح بهداشت را حتی در شهرها و روستا های کمتر از 20 هزار نفر افزایش دادیم، افزود: بالغ بر دو میلیون نفر را زیر پوشش بیمه قرار دادیم و در حوزه آموزش و پژوهش کارهای بسیار خوبی تاکنون انجام شده که تمامی این کارها برای جلب رضایتمندی مردم انجام شده و امیدواریم که همین مسیر در سال 94 نیز دنبال شود.

هاشمی گفت: در مدت 6 ماهه اول سالجاری سعی شد قیمت داروها افزایش پیدا نکند و این کار عملی شد و در نیمه دوم تولید داخل تا 15 درصد افزایش یافت و در مقابل واردات دارو کاهش یافت.

وی اظهار داشت: در بودجه سال 94 کشور سهم حوزه سلامت با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص حفظ این حوزه به آن اندازه ای که باید افزایش می یافت، محقق نشد و امید است در جهت پایدار شدن حوزه سلامت طی سالهای آینده این مهم تحقق یابد.

در حوزه اورژانس تهران برای اجرای طرح نوروزی سال 94 هفت دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به همراه سه اکیپ نیروی امدادی شامل 30 نفر بطور شبانه روزی در پایگاه قلعه مرغی به هموطنان خدمات رسانی می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.