آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وزیر بهداشت:”ری” با کمبود 2هزار تخت بیمارستانی مواجه است

به گزارش  راگانیوز “سید حسن هاشمی قاضی زاده” روز سه شنبه در جریان سفر به شهرستان ری و بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و اورژانس جنوب تهران با همراهی هدايت الله جمالي پور معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ری، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران، رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران و معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بیمارستان فیروز آبادی با بیش از 90 سال قدمت، همچنان خدمات مناسب بهداشتی و درمانی را به شهروندان ارائه می کند.

سید حسن هاشمی قاضی زاده افزود: بر اساس تصمیم گیری های به عمل آمده و در راستای خدمت رسانی بهینه به مردم شهرری، مرکز سی تی اسکن بیمارستان فیروزآبادی به زودی راه اندازی خواهد شد .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین و توسعه زیرساخت های بهداشتی شهرستان ری نیز تصریح کرد: بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر شهرستان ری نیاز به بازسازی اساسی دارند که این مهم باید از طریق سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی و خیرین انجام شود.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: امروز باید مانند کشورهای دیگر دنیا زمینه مشارکت بخش خصوصی در بهداشت و سلامت فراهم شود و تسهیلاتی نظیر در اختیار قرار دادن زمین و تضمین خرید خدمت با سود منطقی را به آنان ارائه نمائیم .

هاشمی قاضی زاده در ادامه افزود: خدمت رسانی بهینه و مطلوب بهداشتی و درمانی از دغدغه های اصلی دولت است که در این زمینه مشکلاتی از جمله کمبود پرستار و تخت در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور وجود دارد.

وی گفت: به دليل اينکه اکثر شهرهاي اطراف تهران، قشرهاي کارگري را در خود جاي داده است، ضروري است که سازمان تامين اجتماعي اعتبارات لازم را در جهت احداث مراکز بهداشتي و ساخت بيمارستان در اين شهرها اختصاص دهد .

دکتر هاشمی با بیان اینکه گزارش و نتایج این بازدید را قرار است در اختیار رئیس جمهوری قرار دهد افزود: این بازدید در راستای شناسایی مشکلات و رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان ری انجام شد که در سفر رئیس جمهوری به حاشیه شهر تهران و شهرستان ری مورد توجه قرار خواهد گرفت .

هاشمي در بازديد از منطقه شهر ري تهران به مرکز بهداشتي درماني آزادگان رفت و از امکانات و تجهيزات اين مرکز بازديد کرد .

وزير بهداشت در بازديد از اين مرکز پيگير گسترش اين مرکز و دسترسي بيشتر اين منطقه به خدمات بهداشتي درماني شده و با همراهي فرمانداري ري براي ارتقاي مرکز به پرسنل قول مساعد داد .

بازديد وزير از مرکز اورژانس

مرکز اورژانس پايگاه‌هاي جنوب تهران فعال است و در آن ۳۴ پايگاه با ۳۴۰ نيروي انساني ماهانه حدود ۱۰ هزار ماموريت اورژانسي انجام مي‌دهند .

بازديد از مرکز بهداشتي درماني شهيد يغمايي

وزير بهداشت در ادامه بازديد از مراکز بهداشتي شهر ري به مرکز بهداشتي درماني شهيد يغمايي رفت، در اين مرکز واحدهاي بهداشت خانواده، دندانپزشکي، بيماري‌هاي غيرواگير و بويژه ديابت و چاقي، بيماري‌هاي سالمندان و بهداشت محيط مستقر هستند .

هاشمي از واحد واکسيناسيون اين مرکز، نحوه نگهداري و واکسيناسيون بويژه واکسن پنج گانه ( پنتاوالان) بازديد کرد .

لزوم ارائه خدمات دندانپزشکي به مردم در نوبت بعدازظهر

وزير بهداشت در بازديد از بخش دندانپزشکي اين مرکز تاکيد کرد: بايد شرايطي فراهم شود که خدمات دندانپزشکي در نوبت بعدازظهر نيز به مردم منطقه ارائه شود .

هاشمي همچنين در بازديد از بخش ديابت اين مرکز در جريان مشکلات پرسنل اين واحد قرار گرفت و قول همکاري و مساعدت در زمينه‌هاي لازم را داد .

بازدید از بیمارستان شهدای هفتم تیر

هاشمي همچنين از بيمارستان هفتم تير شهر ري بازديد کرد و به بخش‌هاي CPRو ICU ، تروما، راديولوژي، پانسمان و سرپايي، آزمايشگاه و سونوگرافي سر زد .

عيادت وزير بهداشت از بيماران بيمارستان هفتم تير

وزير بهداشت در بيمارستان هفتم تير علاوه بر پيگيري مشکلات پرسنل، بر سر بالين بيماران بخش‌هاي مختلف حاضر شد و براي آنها آرزوي سلامتي کرد .

گفتني است؛ در اين بازديد يکي از نکات مثبت و مورد تائيد رئيس و پرسنل بيمارستان هفتم تير اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت ارتقا هتلينگ بيمارستان بود که در اين زمينه، از وزير بهداشت قدرداني شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.