آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تغییر موضع دولت در جدایی ری از تهران تعجب‌آور است

بائوج‌لاهوتی با اشاره به تصویب طرح جامع تفضیلی شهر تهران با تایید دولت:

تغییر موضع دولت در جدایی ری از تهران تعجب‌آور است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با بیان اینکه در طرح جامع تفضیلی شهر تهران با تأیید دولت، شهر ری در دل کلانشهر تهران دیده شده بود، گفت: متأسفانه با تأیید این طرح از سوی دولت در چند ماه قبل، هم‌اکنون شاهد هستیم که دولت در یک اقدام غیرکارشناسی تصمیم به جدایی ری از تهران کرده است.

راگا نیوز :مهرداد بائوج‌لاهوتی ، با تأکید بر اینکه عزم دولت برای جدایی ری از تهران و انتخاب شهردار برای این شهر منطقی نیست، تصریح کرد: طرح جامع تفضیلی شهر تهران حدود هشت ماه پیش از سوی شهرداری و دولت تدوین و به تصویب رسید، لذا اگر دولت تصمیمی برای جدا و یا اضافه کردن قسمتی از شهر تهران را داشت باید در این طرح لحاظ می‌کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طرح جامع تفضیلی شهر تهران، شهر ری در دل کلانشهر تهران دیده شده بود، گفت: متأسفانه با تأیید این طرح از سوی دولت در چند ماه قبل، هم‌اکنون شاهد هستیم که دولت در یک اقدام غیرکارشناسی تصمیم به جدایی ری از تهران کرده است.

وی با اعلام اینکه در ایام انتخابات مطرح شدن بحث‌های تقسیماتی، انتزاع و ادغام، موافق و مخالفت‌های بسیاری را به دنبال دارد، افزود: در دولت‌های پیشین برای کاهش التهابات سیاسی از اقدامات تعجیلی اجتناب می‌کردند، اما متأسفانه دولت کنونی با اجرای طرح‌های عجولانه بر التهابات و هیجانات سیاسی دامن زده است.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه دولت باید اتخاذ تصمیم درباره اجرای طرح جدایی ری از تهران را به کارشناسان محول کند، یاد‌آور شد:‌ به‌طور حتم اجرای عجولانه این طرح از سوی دولت، تبعات بسیاری را برای مردم ری به‌دنبال دارد.

بائوج‌لاهوتی با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم در شهر ری برای جدایی این شهر از تهران، بیان کرد: در چند سال اخیر زیرساخت‌های این ری در دل تهران دیده شده است، حال دولت چگونه در مدت زمان کوتاهی می‌خواهد زیرساخت‌های اساسی ری را فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه شهرری هزینه‌اش از درآمد آن بیشتر است، افزود: بدیهی است که اگر زمینه برای جدایی ری از تهران مهیا شود؛ هیچ‌کس نسبت به چنین اقدامی مخالفتی ندارد اما ابتدا باید با هزینه‌های زیاد و کلان زیر ساخت‌های چنین کاری را فراهم کرد./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.