آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پانزدهمین مانورایمنی وزلزله همزمان با سراسر کشوردرشهرری برگزارمی شود

راگا نیوز – مراسم نمادین پانزدهمین مانور ˈایمنی و زلزلهˈ روز دهم آذر ماه جاری با نواختن زنگ زلزله به طور همزمان در سراسر کشور و با حضور مقامات عالی وزارتی، رییس پژوهشکده زلزله شناسی و مسئولین شهرستانی در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد شهرری برگزار می شود.

 

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 شهرستان ری اظهار داشت: این مانور از ساعت 9 صبح روز یکشنبه دهم آذر ماه همزمان با پخش آژیرخطر با عنوان ˈپناهگیری صحیحˈ و ˈخروج اضطراریˈ از رادیو سراسری بصورت نمادین در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد شهرری آغاز می شود .

داوود عمو حیدری ترویج فرهنگ ایمنی و مقاوم‎سازی و ارتقای سطح دانش فرهنگیان و دانش آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله را از اهداف اجرایی پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در این مانور آموزش های لازم در خصوص ضرورت پناهگیری مناسب و خروج ایمن از وضعیت اضطرار را فرا می گیرند، افزود: پیش از برگزاری این مانور، دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با همکاری هلال احمر و پژوهشکده زلزله و مدیریت بحران از یک هفته قبل با شرکت در کارگاههای آموزشی با اصول ایمنی و زلزله آشنا شده و آمادگی های لازم را کسب کرده اند.

لازم بذکر است، مانور زلزله و ایمنی از سال 1375 به پیشنهاد پژوهشگاه بین‎المللی زلزله‎شناسی و مهندسی زلزله در مهدکودک‎ها و مدارس ابتدایی تهران، به اجرا درآمد و از سال 1378به سراسر کشور تسری یافت.

همچنین به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مانور، تفاهم‎ نامه‎ای در سال 1381 بین وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری، کشور و آموزش و پرورش و نیز جمعیت هلال‎احمر و سازمان صدا و سیما به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت‎های مانور سراسری زلزله و ایمنی تاکید شد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی که همه ساله در روز هشتم آذر برگزار می شود، امسال به دلیل تقارن هشتم آذر با روز جمعه و تعطیلی مدارس، در روز دهم آذر برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.