آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

استادفرج: توسعه گورستان بهشت‌زهرا به شرط احداث پل سه‌راه باقرشهر بود

شهرداری تهران تعهداتش را نسبت به باقرشهر اجرایی کند
استادفرج: توسعه گورستان بهشت‌زهرا به شرط احداث پل سه‌راه باقرشهر بود
IMG_4508

شهردار باقر‌شهر با بیان اینکه توسعه گورستان بهشت‌زهرا به شرط احداث پل سه‌راه باقرشهر بود گفت: در تفاهم‌نامه مابین شهرداری تهران و شهرداری باقرشهر زمان اجرای تعهدات مدیریت شهری تهران 16 ماه بود اما با گذشت 5 سال هنوز تحقق نیافته است.

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، سعید استادفرج بعدازظهر امروز در سومین نشست کمیته مدیریت شهری شهرستان ری از تعهدات شهرداری تهران به باقرشهر سخن به میان آورد و گفت: در راستای گسترش بهشت‌زهرا تفاهم‌نامه‌ای بین مدیریت شهری تهران و باقرشهر تنظیم شد که طی آن مدیریت شهری تهران تعهداتی را نسبت به باقرشهر برعهده گرفت.

شهردار باقرشهر پل غیر همسطح سه راه باقرشهر را یکی از تعهدات شهرداری تهران عنوان کرد و افزود:‌در راستای این طرح شهرداری باقرشهر با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان اراضی معارض احداث پل غیر همسطح سه راه باقرشهر را تملک کرده است اما تاکنون شهرداری تهران اقدام اجرایی در راستای تحقق این تعهد خود انجام نداده است.

وی با اشاره به احداث پل‌های غیرهمسطح مجاور حرم مطهر امام خمینی (ره) که توسط شهرداری تهران احداث و در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد:‌ با احداث پل‌های غیرهمسطح در مجاور حرم مطهر امام راحل بار ترافیکی اطراف حرم به سه‌راه باقرشهر منتقل می‌شود که این اقدام مشکل ترافیکی این منطقه را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم مدیریت شهری با تسریع در تعهدات خود در احداث پل سه راه باقرشهر هرچه سریعتر در راستای رفع معضل ترافیکی این منطقه گام بردارد.

استادفرج احداث بوستان 33 هکتاری در باقرشهر را از دیگر تعهدات مدیریت شهری تهران به این شهر برشمرد و گفت:‌ توسعه گورستان بهشت‌زهرا به طبع آثار سوء روحی و روانی برای شهروندان باقرشهر به همراه دارد و به همین دلیل مدیریت شهری تهران متعهد به احداث بوستان 33 هکتاری در باقرشهر و انتقال مالکیت این بوستان به شهرداری این شهر شده بود.

شهردار باقر‌شهر با اشاره به زمان اجرای این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد:‌ در تفاهم‌نامه مابین شهرداری تهران و شهرداری باقرشهر زمان اجرای تعهدات مدیریت شهری تهران به باقرشهر 16 ماه قید شده بود اما متأسفانه تاکنون بعد از گذشت بیش از 5 سال هنوز این مهم تحقق نیافته است.

وی در این ارتباط تصریح کرد:‌در تفاهم‌نامه مذکور نقشه بوستان 33 هکتاری نیز پیوست شده است که متأسفانه اکنون فقط 10 هکتار از زمین‌های این نقشه باقی مانده است و در این فضا نیز تا این لحظه هیچ اقدامی در راستای تحقق این مهم صورت نگرفته است.

شهردار باقر‌شهر با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته مدیریت شهری در شهرستان ری گفت: امید است با پیگیری کمیته مدیریت شهری و همدلی و همکاری مدیریت شهری تهران هرچه سریعتر به تعهدات مدیریتی خود به باقرشهر جامه عمل پوشانده و معضلات و مشکلات باقرشهر مرتفع شود.

استادفرج آلودگی هوا، وجود صنایع آلاینده، مشکلات ترافیکی و… را از جمله معضلات این شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرستان و همدلی مسئولان ذی‌ربط هرچه سریعتر شاهد اقدامات مؤثری در این راستا باشیم.

این گزارش حاکی است، سومین نشست مدیریت شهری شهرستان ری با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، دنیامالی عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهرداران شهرهای باقرشهر، کهریزک و حسن‌آباد و منطقه 20 تهران، بخشداران، معاونان فرماندار و جمعی از نخبگان و مشاوران فرماندار شهرستان ری به میزبانی شهرداری باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.