آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: ازدواج آسان سنت پیامبر اسلام که در جامعه رو به فراموشی است

راگانیوز شهرری- امام جمعه شهرستان ری گفت: ازدواج آسان و راحت امر مقدس و یکی از سنت های پیامبر عظیم الشان اسلام است که در جامعه امروزی با سخت گیری های دست و پاگیر رو به فراموشی است.

حجت الاسلام سید ˈعلی شاهچراغیˈ اظهار داشت: دین مبین اسلام بر تشکیل خانواده و پیوند بنیان خانواده با ازدواج بسیار تاکید دارد و همچنین با ازدواج دین فرد کامل می شود.

وی افزود: با توجه به برخی از غرایزی که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته انسان بایستی با توجه به اصول و قواعد بیان شده این غرایز را شکوفا کند و ازدواج شکوفا کننده غریضه محبت، مهربانی و تولید مثل است.

وی تاکید کرد: بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و کاهش آسیب های اجتماعی، ازدواج آسان به هنگام و پایدار است.

امام جمعه شهرری با اشاره به کانون خانواده در غرب تصریح کرد: آدرس غلطی که غربی ها در حوزه خانواده داده اند امروز خودشان هم به آن دچار شده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، لذا جوانان باید با تمسک به آموزه های دینی در مسیر درست حرکت کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی، گفت: در اسلام رهنمودها و توصیه های ارزشمندی در خصوص ازدواج و معیارهای آن وجود دارد که اگر جوانان مسیر را اشتباه نروند و به فرهنگی غنی دینی رجوع کنند می توانند زندگی خوبی را شکل دهند و با کمترین مشکل ادامه مسیر دهند.

وی با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه امروزی، ترغیب جوانان به ازدواج آسان را یکی از وظایف مهم رسانه ها دانست و افزود: رسانه ها بایستی با تولید خبر، گزارش و فیلم، جوانان و خانواده ها را برای بازگشت به فرهنگ ازدواج آسان در جامعه بیش از گذشته ترغیب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.