آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: سرنوشت شاه پهلوی برای دولت بحرین رقم می‌خورد

امام جمعه شهرری گفت: سرنوشت شاه پهلوی برای دولت بحرین رقم می‌خورد.
خبرگزاری فارس: سرنوشت شاه پهلوی برای دولت بحرین رقم می‌خورد

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی انجام واجبات و ترک محرمات را راه ورود به بهشت دانست و گفت: انجام واجبات و ترک محرمات راهی برای تقرب به خدا است.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اقامه نماز در اول وقت اظهار داشت: نماز اول وقت صبح مورد توجه و ارزیابی فرشتگان شب و روز قرار می‌گیرد و خداوند متعال می‌فرمایند عهد کردم فردی که نمازهایش را اول وقت اقامه می‌کند به بهشت ببرم.

وی اینکه بهشت 100 درجه و مقام دارد، خاطرنشان کرد: انسانی که نمازهای واجب خود را در وقت خودش اقامه کند قطعاً از بهشتیان می‌شود.

شاهچراغی نفاق را راه جهنمی شدن خواند و عنوان کرد: کسی که دو رو باشد در قیامت با عنوان منافق مطرح است و جایگاه او جهنم است.

روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب پیشگام بودند

امام جمعه شهرری با اشاره به اول اسفند ماه سالروز شهادت شهید محلاتی و چهل همراه وی که هواپیمای آن‌ها در مسیر پرواز به سمت جبهه‌های حق علیه باطل مورد توسط ارتش صدام مورد هدف قرار گرفت، بیان داشت: روز اول اسفند ماه به واسطه شهادت شهید محلاتی و همراهانش با عنوان روز شهدای روحانی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به پیشگامی روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب گفت: هیچ قشری وجود ندارد که ادعای این را داشته باشد که جلوتر از روحانیت در عرصه‌های مختلف انقلاب گام برداشته‌اند.

شاهچراغی با اشاره به نهضت انقلاب اسلامی عنوان کرد: زمانی که حضرت امام خمینی (ره) قیام کردند هیچ رسانه‌ای وجود نداشت و حتی یک ضبط صوت وجود نداشت که پیام‌های حضرت امام راحل را ثبت کند، روحانیون به آسانی پیام امام خمینی (ره) را در بین مردم پخش می‌کردند.

امام جمعه شهرری با اشاره به جمعیت شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: به‌واسطه برگزاری کنگره شهدای روحانی تاکنون 5 هزار شهید طلبه شناسایی شده‌اند و با توجه به اسناد موجود جمعیت این شهدا از مرز 6 هزار نفر نیز عبور می‌کند.

استقلال روحانیون

شاهچراغی با تاکید بر اینکه روحانیون خود را بدهکار انقلاب می‌دانند، خاطرنشان کرد: روحانیون در عرصه‌های مختلف پیشگام بودند و در طول دوران انقلاب همواره به خدمت مشغول بودند.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه طلاب خود را بدهکار انقلاب می‌دانند، گفت: روحانیون هیچ‌گاه طلب کار انقلاب نبوده و نیستند و همواره خود را بدهکار انقلاب می‌دانند.

وی ادامه داد: به استثناء گروهی از روحانیون که در رفاه قرار دارند جمعیت کثیری از روحانیون زندگیشان همانند قاطبه مردم است و هیچ‌گاه وابسته به هیچ دولت نیستند و همواره خود را خادم مردم می‌دانند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه افتخار روحانیون خدمت به مردم است، عنوان کرد: روحانیون در خدمت مردم هستند و تلاش آن‌ها حمایت از حقوق مردم است و خدمت به مردم افتخار آن‌ها است.

برگزاری کنگره 110 شهید روحانی استان تهران

امام جمعه شهرری در ادامه از برگزاری کنگره شهدای روحانی استان تهران خبر داد و گفت: کنگره 110 شهید طلبه و ایثارگران روحانی استان تهران با حضور آیت‌الله العظمی نوری همدانی و با حضور خانواده معظم شهدا و مردم غیور، مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی از ساعت 8:30 تا 11:30 در مصلی بزرگ شهرری برگزار می‌شود.

اقدام سخیف روزنامه آسمان/برخورد جدی با نویسنده و مدیرمسئول روزنامه متخلف آسمان

شاهچراغی با اشاره به حرکت ضد دینی روزنامه آسمان عنوان کرد: روزنامه آسمان چند روز پیش در حرکت ضد دینی قانون قصاص را یک قانون غیرانسانی برشمرد.

امام جمعه شهرری گفت: این روزنامه حکم خدا را یک قانون غیر انسانی خواند و ما ضمن قدردانی از قوه قضائیه برای توقیف این روزنامه از دستگاه قضا می‌خواهیم با نویسنده و مدیرمسئول این روزنامه که در حکومت اسلامی که مرهون خون هزاران شهید است به احکام الهی اهانت کرده به‌طور جدی برخورد شود.

راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به یاوه‌گویان بود

وی ضمن قدردانی از حماسه آفرینی‌های ملت غیور ایران اسلامی عنوان کرد: راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن دو پیام به‌همراه داشت. نخستین پیام این حماسه اتمام حجت آن با سران آمریکا بود که به مردم غیور ایران اسلامی اهانت کردند و ملت ایران با حضور پرشور خود ضمن تودهنی به مستکبران به آن‌ها فهماندند که شما با یک ملت طرف هستید نه یک دولت.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: دومین پیام ملت ایران برای تیم دیپلماسی کشور بود مقتدرانه در برابر مستکبران بایستند و جلوی زیاده‌خواهی آن‌ها را بگیرند و این توقع زیادی نیست که مردم از تیم دیپلماسی کشور می‌خواهند.

سرنوشت شاه پهلوی در انتظار آل خلیفه است

شاهچراغی با اشاره به جنایاتی که در کشور بحرین رخ می‌دهد، عنوان کرد: دولت جبار بحرین هیئت علماء این کشور را منحل کرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه اکثر مردم بحرین مسلمان و شیعه هستند، اذعان داشت: مردم بحرین عاشق اسلام و انقلاب هستند و تعدد مساجد  حسینیه‌ها گواه عشق و ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است.

وی با اشاره به بی‌حرمتی اخیر دولت بحرین به یک زن شیعه و… خاطرنشان کرد: مردم غیور ایران اسلامی طرفدار مظلومان و در کنار آنها هستند و دولت جبار بحرین بداند که در آینده نزدیک سرنوشت شاه پهلوی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.