آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهر ری: معلم به مانند یک مرزبان مدافع سنگر تعلیم وتربیت است

امام جمعه شهرری گفت: معلمان در سنگر تعلیم و تربیت و دفاع از حوزه های فرهنگی وهنری از مقابل تهاجم دشمنان ، نقش یک مرزبان را در دفاع از مرزهای کشور برعهده دارند .

 حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی روز یکشنبه در همایش اندیشه مطهر و سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری در فرهنگسرای ولا افزود: کسی که در حوزه تعلیم وتربیت مرزبان است بایستی مشخصه ها وویژگی های خاصی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مرزبانان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، افزود: معلم و عالم دینی که مسوولیت تعلیم وتربیت را برعهده دارد نیز یک جایگاه ویژه دارند.

شاهچراغی کسب اطلاعات، مهارت، آموزش، آشنایی با شیوه های مرزبانی و داشتن غیرت را از مشخصه های اصلی یک مرزبان دانست و اظهارداشت: همانطور که یک مرزبان باید دشمن را باور داشته باشد ، مرزبان فرهنگی بودن نیز باید بداند که کوچکترین کوتاهی در این راه صدمات جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگ وارد خواهد آورد بنا براین باید از قبل آمادگی های لازم را در این خصوص کسب کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در قرآن مجید خداوند برای پیامبر اکرم (ص) مناصب مختلفی در نظر گرفته که یکی از بالاترین آن مناصب تعلیم وتربیت است افزود: کسانی که در حوزه تعلیم وتربیت تلاش می کنند باید پیامبراکرم (ص) را الگوی خود قرار دهند و در این راه نسبت به دانش آموزان خود مهربان و دلسوز باشند و از هیچ کوششی در جهت هدایت آنان در مسیر درست زندگی دریغ نورزند.

امام جمعه شهرری در ادامه از استاد شهید مطهری به عنوان یک عالم دینی جامع یاد کرد و افزود: شهید مطهری در تمام حوزه ها بر حسب وظیفه و تکلیف دینی خود ورود پیدا می کرد و نظریه های جامع و کاملی بر حسب مطالعاتی که داشت ارایه می داد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که مطهری را مطهری کرد تهذیب نفس و اخلاق بود، اظهارداشت: استاد مطهری دارای ویژگی های منحصر به فردی بود که امام راحل در مورد ایشان فرمودند مطهری پاره تن من است و تمام آثار شهید مطهری بلا استثنا قابل اجرا و مفید برای همگان است.

وی در ادامه به برخی از ویژگی های اخلاقی و علمی و دینی شهید مطهری اشاره و افزود: تعبد در کتاب و سنت، بازگشت جامعه به قرآن وحدیث ، عرضه دین بر کارشناسان دین ، پرهیز از هرگونه انتقاد منفی ، سحرخیزی ، احترام به والدین و معلمین واساتید ، توسل به ائمه معصومین (ع)، حفظ و دفاع از حیثیت اسلام ، بر پاداشتن نماز اول وقت، خواندن روزانه قران، مطالعه رساله عملی و اخلاق و با وضو بودن ، کمک به فقرا و گریه بر سید الشهدا (ع) از جمله رمز موفقیت شهید مطهری بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.