آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

به مناسبت هفته منابع طبیعی آئین روز درخت‌کاری در باقرشهر برگزار شد .

 به گزارش راگا نیوز به نقل از سایت اطلاع‌رسانی شورای اسلامی باقرشهر ،در حاشیه برگزاری آئین درخت‌کاری در باقرشهر   رئیس شورای اسلامی باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در راستاي حفظ محیط‌زیست, درخت‌کاری يکي از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دين مبين اسلام به ويژه از سوي پيامبر گرامي اسلام و ائمه معصومين ، سفارش‌های مو کدی به آن شده است.

derakhtkari06

ایرج لک معروفی اظهار داشت  : قرن‌ها پیش از آنکه دانشمندان غربی به ارائه نظریه‌های زیست‌محیطی بپردازند، دین اسلام به محیط‌زیست و رابطه انسان و موجودات زنده با آن توجه داشته است. امروزه انسان با مشکلات زیست‌محیطی مختلفی روبه‌روست. تخریب کره زمین، انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی، آلودگی هوا، آب و رودخانه‌ها، تخریب جنگل‌ها و مشکلات دیگر، همگی نتیجه کاربرد فن آوری های لجام گسیخته است. انسان امروزه در پی حل مشکلات محیط‌زیست خویش برآمده است و اسلام با دارا بودن منابع غنی، راهکارهایی برای حل آن ارائه می‌دهد. احیای زمین و کاشت درختان، همواره در فرهنگ اسلامی جایگاه خاصی داشته و مورد توجه بوده است. پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم دراین‌باره می‌فرماید: «هر کس درختی بکارد و از آن مراقبت کند تا بزرگ شود و ثمر دهد، در جهان آخرت پاداش خواهد گرفت».

ایشان گفت: در اسلام بر ضرورت حفظ و نگهداري از درختان سفارش‌های ویژه‌ای شده است و کاشت درخت در رديف حتي ساخت مسجد و به ارث گذاشتن قرآن کريم عنوان‌شده که نشان از اهميت اين موضوع دارد.

لک معروفی با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در خصوص توسعه فضاي سبز و اينکه به ازاي هر نفر يک درخت داشته باشيم ، گفت: در باقرشهر باید به سمت و سويي پيش برويم که اين موضوع محقق شود و در اين راستا تعامل با شهروندان  لازم و ضروري است.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر در پايان با دعوت از تمامي ارگان ها در خصوص اهميت فضاي سبز و توسعه آن نيز خاطرنشان کرد: اميدواريم با برنامه‌ریزی ويژه ، محيطي مناسب براي تنفس ايجاد کنيم.

لازم به ذکر است این مراسم  با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری ,اعضای شورای اسلامی باقرشهر،امام جمعه باقرشهر،بخشدار و رئیس آموزش و پرورش کهریزک،مدیران شهرداری و سایر مسئولین شهرستان و حضور پرشور دانش‌آموزان برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.