آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیش از 150 هزار نفر در طرح آرامش بهاری در شهرری شرکت کردند

راگانیوز-رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری گفت: در ایام نوروز امسال بیش از 150 هزار نفر زائردر طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی شرکت کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ˈ سید جلیل عظیمیˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:در طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که از بیست و هشتم اسفند 92 تا 14 فروردین امسال اجرا شد، برنامه های متنوع فرهنگی در 12 بقعه متبرکه شهرری برگزار شد.

وی افزود: طرح آرامش بهاری به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان برای تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی اجرا شد.

عظیمی خاطر نشان کرد: همزمان شدن طرح آرامش بهاری با ایام فاطمیه باعث شد تا مردم حضور چشمگیرتری در این طرح داشته باشند به طوری که در روز 13 فروردین فقط در یکی از بقاع متبرکه ، مانند بی بی شهربانو 8 هزار نفر زائر شرکت کرده بودند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه خیمه های معرفت از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری افزود: در خیمه های معرفت که در پنج بقعه متبرکه راه اندازی شد ، تعداد 30 هزار نفر شرکت کرده و از برنامه های آن استفاده کردند.

وی برگزاری نماز جماعت، راه اندازی سلسه مباحث نمایشگاهی آرامش بهاری ، نصب و توزیع برشور تبلیغی ترویجی با موضوعات عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع شاخص شهرستان را از دیگر برنامه های اجرا شده در قالب این طرح اعلام کرد.

وی گفت: تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز باستانی، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.