آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ترویج فرهنگ مصرف تولیدات ملی وظیقه همه دستگاههاست

راگانیوز – رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: ترویج فرهنگ و ایجاد انگیزه مردم برای مصرف تولیدات داخلی که الگوی ملی و مذهبی بی شماری دارد وظیفه همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ˈذاکر صادقی کیاˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ˈ نباید مصرف مارک های خارجی در امور روزمره، یک تفاخر باشدˈ ، افزود: مصرف کالاهای خارجی در بین اکثر مردم به عنوان یک فرهنگ تبدیل شده و اجازه مصرف کالاهای داخلی را آنان گرفته است.

وی با بیان اینکه عامل اصلی این تغییر فرهنگی و الگوی مصرف، حاکم بودن سبک زندگی غربی در جامعه امروزی است، اظهارداشت: وظیفه ارگانهای فرهنگی در این خصوص بسیار برجسته است به نحوی که مردم باید از طریق اطلاع رسانی، از سبک زندگی متاثر از تکنولوژی و راحت طلبی، به سمت سبکی از زندگی که تلاش و کوشش در آن تجلی دارد و مطابق با فرهنگ اسلامی است روی بیاورند.

صادقی کیا با اشاره به ارتقا سطح کیفی محصولات توسط صاحبان صنایع نیز تاکید کرد: کارگران و صاحبان صنایع نیز بایستی دقت داشته باشند که یکی از دلایل استفاده مردم از محصولات بیگانگان در برخی از موارد دقت و ظرافت در تولید محصولات است و این امر نیز دور از دسترس کارگران ایرانی نیست.

وی حمایت از تولید کنندگان داخلی و بهبود میزان کیفیت کالاها از سوی دولت و تشویق مردم به خرید و مصرف کالای ساخت ایران را موجب تغییر در سبک زندگی مردم دانست و از طرفی انگیزه تولید کنندگان را برای رشد سطح کیفی و کمی کالاها به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، در کنار تلاش کارگران ایرانی در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب توسط رسانه ها و متولیان امور فرهنگی همانند مبلغین و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش و اساتید حوزه و دانشگاه انجام شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: با توجه به سخنان ابتدای سالجاری رهبری و تاسی از سیره و روش زندگی ائمه (ع)، قناعت ، صرفه جویی و زندگی بدون تجملات و تشریفات، شرایط برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق عزم ملی با روحیه جهادی فراهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.