آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تسریع جدایی ری از تهران

در نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری مطرح شد

تسریع جدایی ری از تهران

راگا نیوز: برخی از شوراهای اسلامی، شورایاری‌ها، دهیاران و … با نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری خواستار تسریع جدایی ری از تهران شدند.

 تسریع جدایی ری از تهران

به گزارش راگا نیوز، جمعی از شوراهای اسلامی، شورایاری‌ها، دهیاران و … به جهت تسریع در اجرا و تحقق جدایی ری از تهران به مقام معظم رهبری نامه نوشته و برای دفتر مقام معظم‌له ارسال کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

سلام علیکم

احتراماً با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای حضرت عالی و همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ما اهالی و فرزندان شهرری اعم از شوراهای اسلامی، شورایاری‌ها، دهیاران، ورزشکاران، کسبه، بازاریان، دانشجویان و جمع کثیری از فرهنگیان از دولت به‌ویژه دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری تشکر می‌کنیم.

رهبر عزیز و گرامی، به دلایل زیر جدایی تهران از ری را به نفع مردم و توسعه شهرستان دانسته و حمایت قاطع خود را جهت تسریع در اجرا و تحقق آن اعلام می‌‌کنیم.

1- از نظر تقسیمات کشوری و قانونی، شهرستان ری مستقل بوده و دارای فرمانداری و اداره‌های مستقل در شهرستان است و لذا این خلأ و نبود شهرداری و شورای اسلامی مستقل کاملاً قابل احساس بوده و تحقق این امر مهم نقش اساسی در خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان را در پی خواهد داشت و بنابراین تاکنون برخلاف قانون عمل گردید و آنچه در صدد عملیاتی شدن آن از سوی دولت شاهد هستیم صرفاً اجرای قانون است که بلاتکلیف مانده بود.

2- شهرری مستحق توسعه بیشتر است و این توسعه مستلزم داشتن شهرداری و شورای شهر مستقل است، ضمن این‌که شهرری با جمعیتی که دارد می‌تواند در زمره کلان‌شهرها قرار گیرد و شهرداری کلان‌شهرها اختیارات ویژه دارند و همچنین می‌تواند از دولت‌ کمک ویژه دریافت کند و این مهم می‌تواند به نفع مردم شهرری تحقق یابد.

3- بی‌تردید شهرری با وجود پتانسیل و قابلیت‌های مهم اقتصادی و ظرفیت‌های موجود درآمدی می‌تواند نیازها و درآمدهای شهری خود را به طور کامل مرتفع کند و استقلال تهران از ری برای مردم شهرری رضایت‌بخش خواهد بود.

4- اظهارنظر برخی از مدیران شهرداری تهران که شهرری سالیانه درآمدی حدود 35 میلیارد تومان از عوارض عایدش می‌شود به شهرداری تهران هزینه‌ای به مراتب بالاتر از آن حدود (300 میلیارد تومان) پرداخت می‌کند کذب بوده و به دلایل ذکر شده در بندهای 1، 2 و 3 و همچنین عدم دریافت هر گونه عوارض از دستگاه‌هایی که ملزم به دریافت هستند مؤید این مطلب است.

5- ری با بیش از هفت هزار سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است و بیش از 70 درصد آثار باستانی استان تهران در شهرستان ری قرار دارد و همچنین قرار گرفتن حرم مطهر حضرت امام رحمةالله و مزار شهدا و وجود بارگاه مطهر و نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) و ده‌ها امامزاده و زیارتگاه سالیانه بیش از 9 میلیون نفر زائر و گردشگر از نقاط مختلف کشور و جهان می‌تواند یکی از منابع درآمدی گردشگری در شهرستان باشد که متأسفانه با مدیریت فعلی شهرداری تهران هیچ‌گونه زیرساختی جهت بهره‌برداری از این موقعیت استثنایی صورت نگرفته است لذا ما امضاکنندگان ذیل که از اقشار و طبقات مختلف اهالی شهرری هستیم حمایت خود را در استقلال شهرداری شهرری از شهرداری تهران اعلام داشته و امیدواریم این آرزوی چند ده ساله به‌زودی محقق و آغازی باشد برای ایجاد رفاه مردم، رشد، توسعه و سازندگی شهرری که از اهداف عالی انقلاب اسلامی و دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد می‌باشد؛ انشا‌ءالله.

گفتنی است، این نامه برای مسئولان پنج نهاد دیگر نیز ارسال شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.