آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آقاتهرانی و نوباوه امضای خود را پس گرفتند

در راستای طرح دو فوریتی ممنوعیت جدایی ری از تهران
آقاتهرانی و نوباوه امضای خود را پس گرفتند

راگا نیوز: دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امضای خود را در ارتباط با طرح دو فوریتی ممنوعیت جدایی ری از تهران پس گرفتند.

 

 آقاتهرانی و نوباوه امضای خود را پس گرفتند

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی و بیژن نوباوه دو تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امضای خود را در ارتباط با طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت جدایی ری از تهران پس گرفتند.

شنیده‌ها از جلسه امروز مجلس شورای اسلامی از این حکایت دارد که دو تن از نمایندگان تهران امضای خود را در ارتباط با این طرح پس گرفتند.

همچنین شنیده‌ها از این حکایت دارد؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز که قرار بود برای پاره‌ای از توضیحات در ارتباط با این طرح به مجلس برود، امروز در مجلس حاضر نشد.

این گزارش حاکی است، چهارشنبه گذشته طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت جدایی ری از تهران با امضای 154 نماینده در خانه ملت مطرح شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرحی با عنوان «الحاق دو تبصره به ماده 11 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 15/4/1362» به منظور جلوگیری از اقدام دولت برای جدایی ری از تهران به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند.

طرح دو فوریتی برای ممنوعیت جدایی ری از تهران که در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و با امضای 154 نماینده با قید دو فوریت به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد، به این شرح است:

ماده واحده به منظور انطباق وضعیت موجود محدوده و حریم کلانشهرها با قانون تقسیمات کشوری، دو تبصره به شرح زیر به ماده 11 قانون تعریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 15/4/1362 الحاق می‌شود:

تبصره 1- هر گونه تغییر یا تبدیل در محدوده و حریم شهر تهران که مستند به طرح جامع مصوب سال 1386 تعیین گردیده و شامل نقاط جغرافیایی ری و شمیران نیز هست بدون تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است.

تبصره 2- تغییرات ضروری اعم از انتزاع یا ادغام محدوده و حریم کلانشهرها از جمله تهران با سایر نقاط جمعیتی به پیشنهاد شورای اسلامی کلانشهر مربوطه و تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری در قالب طرح از سوی شورای عالی استان‌ها یا لایحه دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.