آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حادثه 11 سپتامبر لکه ننگی برای آمریکایی‌ها بود

خبرگزاری فارس: حادثه 11 سپتامبر لکه ننگی برای آمریکایی‌ها بود

 به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: هدف امام سجاد (ع) از املای رساله حقوق آن بود که در مقابل جریان انحرافی که در عهد بنی‌امیه به‌واسطه کثرت مجالس لهو و لعب، موسیقی، شراب و قمار آغاز شده بود و روح اسلامیت و معنویت را میرانده بود، بایستد و از بازگشت جامعه اسلامی به عصر جاهلیت جلوگیری کند.

امام جمعه موقت شهرری عنوان کرد: رجوع به کتب تاریخ اسلام برای اثبات این مطلب کافی است که چگونه در اندک زمانی ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها عوض شد و حرام الهی حلال گشت و شهرهای مکه، مدینه، کوفه، بصره، دمشق و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ محل عیش و عشرت خلفا گشت.

وی ادامه داد: طبیعی بود که امام سجاد (ع) به‌عنوان پیشوای مسلمانان راستین و مبارز در مقابل این جریان بایستد و به درمان جان‌های بیمار و خسته بپردازد و داروهای معنوی و اخلاق را به جسم مریض جامعه تزریق کند و به‌عنوان اولین کسی که خطر این بیماری را دریافته است نسبت به فراگیری آن هشدار دهد.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اول ماه ذی‌الحجه سالروز ازدواج فرخنده و مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج افزود: وقتی حضرت علی (ع) به خواستگاری حضرت زهرا (س) به خانه پیامبر (ص) آمد و مراسم خواستگاری انجام شد و پیامبر (ص) به بلال دستور داد مهاجر و انصار را به مسجد فرا بخواند و پیامبر (ص) به مسجد رفت و بر منبر مسجد نشست و در حضور شاهدان، خطبه عقد برترین بانوی اسلام را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه جاری فرمود، که مهریه آن حضرت 500 درهم بود و مهریه معنوی نیز قرار داد که شفاعت مسلمانان گنهکار بود. همین‌ طور مراسم عروسی خیلی ساده‌ای را برگزار کردند.

وی در پایان با اشاره به حادثه 11 سپتامبر خاطرنشان کرد: این واقعه لکه ننگی برای آمریکایی‌ها بود که با تمسک به این حادثه ساختگی به کشورهای مظلومی همچون عراق و افغانستان حمله کردند و خون مسلمانان را بر زمین ریخته و اسلام‌ستیزی را ترویج کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.