آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خروج ترامپ از برجام شکست بزرگی برای دولت آمریکا است/بروز شکاف سیاسی جدی بین اروپا و آمریکا

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا خود را در عرصه بین‌الملل به عنوان کشوری متعهد به اجرای قوانین بین‌المللی معرفی کرده اما با این حرکت نشان داد که تنها یک ناقض عهد بزرگ است.

وی ادامه داد: ترامپ به تعهدی مانند برجام که 5 کشور مهم دیگر دنیا آن امضاء کرده بودند، پشت پا زده و خارج شد لذا آمریکا بی‌اعتمادی بزرگی را برای خود در عرصه بین‌الملل ایجاد کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید براینکه کشورهای دنیا از این پس با تردید به توافقات خود با آمریکا نگاه می‌کنند، گفت: کره شمالی قرار است مذاکراتی را با آمریکا داشته باشد که با این اقدام، از هم اکنون آینده توافقات کاملا مشخص است و دنیا آمریکا را یک ناقض عهد و بی‌وفا به پیمان‌هایش می‌داند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه ترامپ با خروج از برجام صدمه بزرگی به کشورش وارد کرده است، افزود: حتی در میان موافقان رئیس جمهور آمریکا هم نسبت به این اقدام اعتراض‌هایی انجام شد اما برعکس برای ایران یک پیروزی مهم بود.

مافی تاکید کرد: چه میزان باید ما تلاش می‌کردیم تا به همه دنیا بفهمانیم، جمهوری اسلامی ایران بسیار قاعده‌مند و متعهد به انجام قراردادهای بین‌المللی است، در حالیکه ترامپ با خروج از برجام به دنیا نشان داد که ایران مردمی بسیار اخلاق‌مدار، متعهد و پایبند به قراردادها و معاهدات خود است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون یک شقاق کاملا مشخصی میان اروپا و آمریکا ایجاد شده است، تصریح کرد: این موضوع تاکنون وجود نداشته و اروپا برای نشان دادن خود، در برابر آمریکا ایستادگی می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: اکنون تیم مذاکره‌کننده سیاست خارجی ما با هم پیمانان و اروپا وارد مذاکره شده تا تضامینی را برای حفظ برجام دریافت کند و اگر آنها چارچوب‌ها را پذیرفته و به آن عمل کنند، ما هم در برجام ادامه می‌دهیم.

وی بیان کرد: ایران در عرصه اقتصادی تلاش می کند تا یورو را جانشین دلار کند که در صورت موفقیت این اقدام آمریکا خود به خود حذف می‌شود بدون آنکه خسارت جدی بتواند به ما وارد کند لذا براساس این نگاه می‌توان پیروزی را از آن جمهوری اسلامی ایران دانست./

پایان پیام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.