آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خط 6 مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می رسد

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا، ایستگاه های ضلع شمالی و جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ابن بابویه و دانشگاه آزاد صفائیه در بخش جنوبی خط 6 متروی تهران با حضور دبیر عضو شورای شهر، کتانباف شهردار منطقه 20 و درویش مدیر عامل شرکت متروی تهران جانمایی شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از مسیر توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو گفت: بخش جنوبی خط 6 متروی تهران از دولت آباد به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توسعه می یابد و با این اتصال، بار خط یک متروی تهران کاهش می یابد و شهروندان در شرق تهران به راحتی می توانند با استفاده از این خط به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دسترسی پیدا کنند.
علیرضا دبیر با اشاره به اینکه مقدمات و مطالعات اولیه انجام شده است، افزود: با جانمایی ایستگاه های جدید به زودی عملیات عمرانی احداث ایستگاه ها آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: در خصوص اعتبارات ایستگاه های جدید در بخش جنوبی خط 6 مترو مشکلی وجود ندارد و پیش بینی بحث اعتباری آن شده است.
شهردار منطقه 20 نیز در این بازدید ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری املاک مورد نیاز شرکت متروی تهران گفت: برای هر ایستگاه حدود 2 هزار مترمربع فضا لازم است که با درنظرگرفتن شرایط محیطی و آسایش شهروندان فضاهای مکانی در ضلع جنوب حرم عبدالعظیم(ع)، میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و صفائیه برای تامین تجهیزات و کارگاه عمرانی احداث ایستگاه ها پیش بینی شده است.
منصور کتانباف ادامه داد: برای آغاز عملیات عمرانی احداث ایستگاه های جدید در بخش جنوبی خط 6 مترو آمادگی لازم را داریم و فضای مورد نیاز تحویل شرکت مترو می شود.
خط ۶ مترو ۳۱ کیلومتر طول خواهد داشت که از منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران و محدوده پارک جنگلی توسکا در بزرگراه آزادگان عبور می کند و در نهایت به شهرک کن و محله سولقان در شمال غربی تهران منتهی می شود.
این خط در طول مسیر خود از نقاط مهم و پرتردد شهر مانند میدان خراسان، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولی عصر(عج) و بلوار کشاورز عبور می کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.