آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دادستان کل کشور سخنران راهپیمایی ۱۵ خرداد ورامین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محسن محمودی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های 14 و 15 خرداد این شهرستان اظهار کرد: 14 خرداد روز رحلت حضرت امام خمینی (ره) است که در این روز خاطرات بسیار تلخ و تأسف‌باری یادآوری می‌شود.

وی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) دارای جایگاه و شخصیت ویژه‌ای بودند، بنابراین به جایگاه، شخصیت و ویژگی‌های بارز حضرت امام (ره) باید به‌ طور جدی پرداخته شود، به همین خاطر در ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد این مسائل را بررسی و دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: باید هم در شکل مراسمی و تحلیلی کار را دنبال کنیم و هم نسبت به تبیین و روشنگری در این مراسم بزرگ بپردازیم؛ مقام معظم رهبری سال‌هاست که در خصوص تحریف شخصیت و تفکر حضرت امام (ره)، هشدار و تذکر داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین ابزار برای جلوگیری از تحریف شخصیت و تفکرات حضرت امام خمینی (ره)، وصیت‌نامه ایشان است که از نهادها و ادارات، فرمانداری، شهرداری، بخشداری و سایر مجموعه‌ها درخواست کرده‌ایم این وصیت‌نامه‌ را طرح و فراخوان کنند.

محمودی با بیان اینکه در بحث وصیت امام راحل و تبیین شخصیت ایشان، نهادها و ادارات باید جلسات روشنگری برگزار کنند، گفت: به‌ خصوص در این ماه پربرکت فرصت خوبی است تا در این عرصه به بیان سیره‌ حضرت امام (ره) پرداخته شود.

وی در خصوص مراسم رحلت امام خمینی (ره) در ورامین اظهار کرد: مراسم شهرستانی ما طبق روال هر سال، شب ۱۵ خرداد در مسجد رضویه برگزار می‌شود و روز ۱۴ خرداد مراسم تجدید میثاق با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را خواهیم داشت که برای مردم بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه ورامین بیان کرد: در سال گذشته از شهر ورامین حدود 3 هزار و 500 زائر به مرقد حضرت امام (ره) اعزام‌ شده بودند، امسال مردم دیار 15 خرداد با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان قطعاً باشکوه‌تر از هر سال به زیارت مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی خواهند شتافت، با توجه به شرایط موجود، مراسم رحلت حضرت امام (ره) باید هرچه باشکوه‌تر با حضور مقام معظم رهبری برگزار شود، چراکه این مراسم، مراسمی شاخص و محوری است.

وی در خصوص مراسم ۱۵ خرداد تصریح کرد: راهپیمایی ۱۵ خرداد طبق روال هرساله باشکوه‌ و منسجم‌ برگزار خواهد شد و در سطح ملی بازتاب گسترده و تأثیرگذاری دارد؛ سخنران راهپیمایی ۱۵ خرداد ورامین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور است.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین همایش ۱۵ خرداد را خواهیم داشت که مورخ ۹ خرداد در دانشگاه آزاد ورامین با پیام آیت‌الله جوادی‌آملی آغاز خواهد شد و مهمان ویژه‌ این همایش حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی امام‌ جمعه موقت تهران هستند.

وی با بیان اینکه با برگزاری این برنامه‌ها به دنبال ارزش‌های انقلاب هستیم، گفت: دشت ورامین شامل شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا و حتی پاکدشت است و قیام ۱۵ خرداد از دشت ورامین به ‌پا‌ خواسته است؛ امام خمینی (ره) در این خصوص صراحتاً فرمودند آقایان و جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان متذکر شد: هدف اصلی این مراسم‌، زنده نگه‌داشتن حرکتی انقلابی و الهی و بعد هم انتقال پیام‌های ۱۵ خرداد به نسل حاضر است، بنابراین همه باید به دنبال هدف کلان که همان تبیین ارزش‌های ۱۵ خرداد و الگودهی به جوانان است، باشیم.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.