آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دشمنان با ایجاد اختلافات فرقه‌ای اهداف خود را در منطقه دنبال می‌کنند

معاون امور روحانیان حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: دشمنان با ایجاد اختلافات عقیدتی و فرقه ای تلاش می کنند به اهداف پلید خود در منطقه دست پیدا کنند.

حجت الاسلام محمد تقدیری  به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اظهار کرد: از دیرباز شیعه براساس احادیث رسیده از ائمه معصومین بر این عقیده بوده که باید قبور بزرگان مورد احترام قرار داده و برای آنها گنبد و بارگاه ساخت، اما در عقاید ما شیعیان این علامت و نماد محبت است.

وی افزود: اگر ما شیعیان ضریحی را می بوسیم آن را مستقل نمی دانیم بلکه امام یا امامزاده ای را که واسطه فیض الهی هستند زیارت می کنیم.

13920119101339790350273

معاون امور روحانیان حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: بعدها محمد بن عبدالوهاب از طرفداران و شاگردان ابن طیبیه  با انتخاب و حمایت انگلیس در عربستان روی کار آمد و تبدیل به نیروی فعال علیه شیعه و حتی اهل سنت شد.

حجت الاسلام تقدیری عنوان کرد: عبدالوهاب با توافقی فی مابین با عبدالعزیز آل سعود تلاش کرده تا حکومت آنها را تشریع کرده و در عوض حکومت نیز عقاید عبدالوهاب را حمایت کرده و در رشد و ترویج عقایدش اورا یاری دهد و نتیجه آن این شد که وهابیت در عربستان توسعه و نفوذ زیادی پیدا کرد.

وی گفت: محورهای اصلی عقاید وهابیت مبنی بر مبارزه با هرگونه سجده، توسل و زیارت غیرخدا و هرگونه بوسیدن اشیا به قصد احترام است این در حالی است که خداوند درقرآن به فرشتگان دستور می دهد به انسان به قصد اطاعت از خداوند سجده کنند اگر ما شیعیان به پیامبر اسلام توسل پیدا می کنیم به این دلیل است که ایشان پیامبر خداست و به قصد تقرب الهی زیارت و توسل پیدا می کنیم.

معاون امور روحانیان حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان کرد: وهابیها بر اساس این عقاید شروع به مبارزه با شیعیان  و طی برنامه ای به  کربلا حمله کرده اموال آن را به غارت برده و و در قبرستان بقیع نیز با ویران کردن همه بارگاه و گنبدی که در آنجا بود اعلام کردند که اینها مظاهر شرک است.

وی عنوان کرد: امروز می بینیم که پیرو فرقه وهابیت گروه های تکفیری سلفی، داعش و القاعده بروز کرده و در عراق و شام به تخریب آثار اسلام پرداخته و حتی تهدید کرده اند که اگر دسترسی پیدا کنند خانه خدا، مدینه،  کربلا و نجف را نیز تخریب  می کنند.

حجت الاسلام تقدیری تصریح کرد: دشمنان اسلام مانند انگلیس، آمریکا و اسرائیل هر چند وقت یک بار با بهانه های فرقه ای تلاش می کنند تا موفقیت های جهان اسلام را از بین ببرند آنها با ایجاد اختلافات عقیدتی و فرقه ای تلاش می کنند به اهداف پلید خود در منطقه دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با حمایت از فرقه های افراطی مانند عبدالوهاب و گروه های تکفیری داعش تلاش می کنند تا اختلافات بین شیعه و سنی را دامن بزنند تا از این طریق مسلمانها بیداری اسلامی در خاورمیانه را به فراموشی بسپارند، اینگونه مسائل ریشه تخریب قبرستان بقیع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.