آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فضای سبز درجنوب تهران تا پایان سال به 100 هکتار افزایش خواهد یافت

شهردار منطقه 20 شهرتهران که پیش از این وعده احداث 100 هکتار فضای سبز در این منطقه جنوبی طی سال جاری را داده بود از مکان یابی و آغاز عملیات اجرایی آن خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 20، ˈمنصور کتانبافˈ با بیان این خبر افزود: 14 موقعیت با مساحت 100 هکتار برای احداث بوستان و فضاهای سبز جدید در این منطقه مکان یابی و طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال در اختیار شهروندان قرارخواهد گرفت.

وی اظهار داشت: بوستان های 20 هکتاری گیاه شناسی، 11هکتاری دوستدار کودک، 12 هکتاری مینیاتوری، 18 هکتار در حاشیه بزرگراهها و ده بوستان دیگر با عناوین شهروند، جهان آرا ، تولیدات گیاهی، خانواده، عطریاس و… ازجمله موقعیت های جدید فضای سبزی است که عملیات عمرانی بخش عظیمی از آن آغاز شد.

کتانباف با اشاره به اینکه این منطقه به عنوان جنوبی ترین نقطه پایتخت دارای بیشترین سرانه فضای سبز است وهمچنان توسعه این فضاها در برنامه مدیریت شهری قرار دارد، بیان داشت: هم اکنون این منطقه دارای 138 بوستان و سرانه فضای سبز داخل محدوده 17 مترمربع و با احتساب فضاهای سبز خارج از محدوده و جنگل کاری های موجود سرانه ای بالغ بر59 مترمربع است.

وی به موقعیت مذهبی و تاریخی شهرری اشاره کرد وگفت: در تلاش هستیم تا شرایط ایده آلی برای زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مسافران این شهر تاریخی فراهم و فضای سبز این منطقه در حد نام و اعتبار آن که قبله شهر تهران برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.