آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دفاع از حق و عدل مهمترین دغدغه امام علی (ع) بود/مراقب بیت‌المال باشید

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به سیره مولی الموحدین حضرت علی (ع) گفت: دفاع از حق و عدل مهمترین دغدغه امام علی (ع) بود.
 حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری در آیین احیای شب بیست و یکم حرم مطهر امام خمینی (ره) در جمع عاشقان آل‌الله ضمن تسلیت شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) با بیان اینکه سخن گفتن در ارتباط با شخصیت کاملی همچون امام علی (ع) از زبان بشر قاصر است، اظهار داشت: مورخان و محققان تاریخ هم نتوانسته‌اند گوشه‌ای از فضایل حضرت علی (ع) را بیان کنند.
 دفاع از حق و عدل مهمترین دغدغه امام علی (ع) بود/مراقب بیت‌المال باشید

وی با اشاره به اینکه جورج جورداق مسیحی چندین کتاب در ارتباط با شخصیت حضرت علی (ع) نوشته‌ است، گفت: ما می‌توانیم به اندازه ظرفیت، درک و فهم خود در ارتباط با شخصیت حضرت علی (ع) سخن بگوییم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری افزود: امام علی (ع) همواره دغدغه دفاع از حق و عدل داشت. اگر ایشان 25 سال سکوت کرد برای این بود که حقی از بین نرود؛ امیرالمومنین (ع) از حق مسلم خود گذشت برای آنکه حق والاتری از بین نرود.

وی در ادامه عنوان کرد: مولی الموحدین علی (ع) برای آنکه اسلام، دین خدا و زحمات پیامبر مکرم اسلام (ص) در 23 سال نبوتش از بین نرود از حق مسلم خود گذشت.

ناطق‌نوری بیان داشت: امام علی (ع) در خطبه معروف به خطبه شقشقیه می‌فرماید «شخصیت مرا نسبت به خلافت می‌دانستند، میزان قدرت و علم مرا که هیچ پرواز کننده‌ای نمی‌تواند به آن اوج برسد را می‌دانستند، اما فکر کردم در این شرایط چه تصمیمی بگیرم و دیدم که صبر کردن برای بقای حق و بقای اسلام سزاوارتر است پس صبر کردم اما مثل کسی که خاری در چشمش و استخوانی در گلویش باشد.»

مراقب بیت‌المال باشید

مسئول ‌گروه‌ بازرسی‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ گفت: مردم بعد از گذشت 25 سال به سراغ امام علی (ع) آمدند اما حضرت باز برای دفاع از حق و عدالت نمی‌پذیرد و می‌فرماید «مرا رها کنید و به‌دنبال غیر من بروید. آینده‌ای را من می‌بینم که حوادث رنگارنگی در آن رخ می‌دهد و شما تحمل حکومت علی را ندارید و اگر بیایم به آنچه خودم تشخیص دهم عمل می‌کنم نه به آنچه که شما می‌خواهید.»

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) با کسی تعارف ندارد و اهل رفیق بازی نیست ، آنچه برای امام علی (ع) مطرح است حق و عدل است، مگر ما نمی‌گوییم شیعه و پیرو حضرت علی (ع) هستیم پس باید مراقب بیت‌المال باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.