آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد: مقاومت در برابر تحریم‌ها ادامه ‌دهنده حماسه 9دی است

 

راگا نیوز: رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد گفت: مقاومت در برابر تحریم‌ها و توسعه اقتصاد مقاومتی ادامه دهنده حماسه ۹ دی ‌ماه در دوران اخیر است.
رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد: مقاومت در برابر تحریم‌ها ادامه ‌دهنده حماسه 9دی است
به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، فتحی رئیس واحد شهرری دانشگاه آزاد،در اولین جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی با هدف تعیین و تأمین ملزومات و خط مشی‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: 9 دی روزی بود که مردم با حضور حماسی خود از آرمان‌های امام، رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانانه دفاع کردند.
 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت : طبق گفته‌های رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که حتی در شرایط فشار اجازه می‌دهد که جامعه در مسیر بالندگی رشد کند و به شکوفایی برسد، مقاومت در برابر تحریم‌ها ادامه دهنده حماسه نهم دی‌ماه در دوران اخیر است.

رئیس واحد شهرری ضمن تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در خصوص حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگ اقتصادی در محیط دانشگاه، گفت: برای ورود به شرایط اقتصاد مقاومتی باید ابتدا به جای اصلاح فرمول‌های اقتصادی به اصلاح فرهنگ اقتصادی پرداخت.

وی افزود: بدون اصلاح فرهنگ اقتصادی نمی‌توان شاهد بهبودی شرایط و شاخص‌های اقتصادی بود و برای رسیدن به این هدف، معاونت‌های دانشگاه باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد تا طبق توصیه و تأکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اصلاح فرهنگ مصرف، منابع درآمدی غیر شهریه‌ای نیز مورد بهره‌برداری بیشتر قرار بگیرد.

* اقتصاد دانش‌بنیان مظهر اقتصاد مقاومتی است

فتحی با بیان اینکه مطابق رهنمون‌های مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش‌بنیان یکی از جنبه‌ها و مظاهر اقتصاد مقاومتی است، گفت: بر همین اساس ورود به عرصه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان از جمله زمینه‌هایی است که معاونت پژوهشی دانشگاه می‌تواند فعالیت گسترده‌ای داشته باشد.

رئیس واحد شهرری به بیان شاخص‌ها و وظایف هر یک از حوزه‌ها در خصوص کمیته اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت : معاونت پژوهشی واحد شهرری تاکنون در زمینه ساخت و تولید زیردریایی، هواپیمای بدون سرنشین، کیسه و ترمز هواپیما دستاوردهای علمی خوب و مهمی داشته است و با توجه به ظرفیت علمی – پژوهشی موجود می‌تواند با حمایت‌های مادی و معنوی از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان هم زمینه فعالیت این معاونت را توسعه داد و هم بر دستاوردهای این واحد دانشگاهی افزود.

فتحی گفت: علاوه بر این در گامی دیگر می‌توان با نگاهی تازه به نظام آموزشی به سمت کاربردی شدن دروس دانشگاهی حرکت کرد به طوری که دانشجویان پس از کسب آموزش‌های تئوری با فرایند کاربردی این علوم و بهره‌گیری اقتصادی مناسب از آن آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در این رابطه معاونت آموزشی دانشگاه باید به ویژه در مقاطع دکتری زمینه اخذ مجوز در رشته‌هایی که احتمال جذب دانشجو در آنها بیشتر است را فراهم کند.

وی افزود: همچنین به معاونت فرهنگی دانشگاه توصیه می‌کنم تا در خصوص اصلاح فرهنگ اقتصادی برای استفاده کارکنان، اساتید و دانشجویان بسترهای ذهنی و فرهنگی مناسب را به نحوی فراهم کند تا بتوان با ارائه یک الگوی مناسب دینی از اسراف و هدر رفتن احتمالی منابع دانشگاه جلوگیری کرد.

فتحی با بیان اینکه این الگو باید بر گرفته از سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین باشد از دیگر معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری خواست تا هر کدام در حوزه کاری خود بر نحوه اجرای بخشنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی بیشترین نظارت را اعمال کنند.  

در این جلسه مجید قربانی دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی واحد شهرری، گفت : از آنجا که فرایندهای در دست اجرا در دانشگاه نیز متأثر از فرایندهای انجام گرفته در محیط بیرون از دانشگاه است، باید نسبت به برنامه‌ریزی، پیاده سازی و نظارت در خصوص شاخص‌های اقتصاد مقاومتی که همانا فرهنگ اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد دانش‌بنیان و در نهایت حمایت از تولیدات ملی و داخلی است، اقدامات مؤثر انجام دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.