آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرری: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات دین اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید جلیل عظیمی ˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وقف، سنت نبوی و سیره علوی است که زمینه ای مناسب برای رشد ارزش های معنوی در جامعه به شمار می رود.

وی یکی از بارزترین مصداق های تزکیه را صدقه برشمرد واظهارکرد: کامل ترین مصداق صدقه، وقف است که به واسطه آن، اصل مال انسان ثابت می ماند و فرع (منافع) آن نیز با دوام و ثبات آن اصل، جریان خواهد داشت و هیچ صدقه ای چون وقف چنین مزیتی جاودانه ندارد.

وی تاکید کرد: وقف به دو نوع خاص و عام تقسیم بندی می شود که با توجه به سیاست گذاری کلان رویکرد جدید این سازمان وقف دسته جمعی است.

وی تصریح کرد: به علت گران شدن ملک و سنگینی هزینه ها ممکن است یک نفر به تنهایی نتواند وقف کند در این صورت چند نفر با هم ملکی خریداری و آن را وقف می کنند.

وی در مورد تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی در کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده مهمترین برنامه این سازمان تبدیل کردن امامزاده ها به قطب فرهنگی است که در این راستا فعالیت های خاصی صورت گرفته است.

عظیمی، اظهار کرد: بیش از 29 بقعه و امامزاده در شهرری وجود دارد که بر حسب موازین اداره اوقاف و امور خیریه درآمد آنها در خود آن بقعه ها هزینه می شود.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرری یکی دیگر از اولویت فعالیت این اداره را احیا، حفظ و صیانت از موقوفات و اماکن متبرکه دانست و گفت: مردم مطمین باشند تمام نذورات نقدی و غیرنقدی آنان به هر امامزاده به حساب مخصوص همان امامزاده واریز و در همان بقعه هزینه می ‏شود.

وی توسعه فرهنگ وقف و انفاق در جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: توسعه فرهنگ وقف وانفاق تعادل مادی و اقتصادی و زمینه فعالیت‏ پیدا کردن توانمندی ‏ها و پتانسیل‏ های با لقوه را در ابعاد مختلف جامعه به وجود می‏ آورد که در این صورت حرکت رو به رشد جامعه از مسیر تکامل مادی و معنوی آغاز می ‏شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.