آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عضو شورای اسلامی باقرشهر: مردم این شهرسرب تنفس می کند

خزانه دار شورای اسلامی باقرشهر

ˈحسن دارابیˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ماافزود: با استناد به گزارش اداره محیط زیست و سنجش آلودگی هوا توسط دستگاه های مربوطه، در این ایام آلودگی هوای استان تهران در شرایط بحرانی قرار دارد و با توجه به همجواری باقرشهر با دریاچه شیرآب، محل تجمع زباله های تهران، پالایشگاه و سایر آلاینده های صنعتی این معظل را دو چندان می کند.

وی با تاکید بر اینکه تامین سلامت شهروندان یکی از وظایف اصلی مسوولان و مدیران است، اظهارداشت: متاسفانه تدابیر کنترل های ترافیکی، راهنمایی و رانندگی در این شهر چندان پاسخگو نیست بلکه نیازمند مشارکت مردم و دولت است.

دارابی گفت: رشد آلاینده های هوا در کنار آلایندگی صنایع موجود در باقرشهر، شرایط زیست محیطی را برای شهروندان باقرشهر و حتی پوشش گیاهی باقرشهر خطرناک و در مرزی فراتر از هشدار قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از درآمد شهرداری از تخصیص عوارض آلایندگی از صنایع آلاینده های شهر تامین می شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از سوی مسوولان بالا دستی مقرر شده سهم باقرشهر از این عوارض همسان با دیگر شهرهایی که از آلودگی کمتر و یا در مواردی پاک هستند بهره مند شود و این مصوبه به این معناست که ما سرب را تنفس کنیم و دیگری از عوارض این آلودگی تنفسی ما، در شهرش گل بکارد و بوستان بسازد.

عضو شورای اسلامی شهر باقر شهرافزود: امیدواریم با تدابیر بیش از پیش مسوولان شرایطی بوجود آید تا شهروندان باقرشهر همان قدر که از آلودگی های آلاینده های شهر بهره مند می شوند از عوارض آن نیز بصورت کارشناسی و عادلانه بهره مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.