آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح های کاهش آسیب اجتماعی در شهر ری اجرا شد

ˈمنیره حاتمیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ازدواج نیاز به آموزش دارد و آموزش پیش از ازدواج به همه نوجوانان و جوانان با هدف ارتقای سطح آگاهی فردی آنان در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه آموزش پیش از ازدواج تلاشی است برای کاستن ازدواج های ناموفق، اظهارداشت: دنیای امروز مدام در حال تغییر و تحول است، این آموزش ها در گذشته در خود خانواده ها به نسل های آینده منتقل می شد ولی اکنون بخشی از این آموزش ها در نهادهای خارج از خانواده انجام می شود.

حاتمی تصریح کرد: با این وجود آموزش در خانواده منتفی نیست، بلکه در حال حاضر نیاز به آموزش توسط نهادی غیر از خانواده نیز احساس می شود.

همچنین برنامه آموزش پیش از ازدواج از سال 1381 در دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سالجاری بیش از هشت هزار نفر از اولیا و دانش آموزان مدارس منطقه کهریزک، پرسنل ادارات دولتی و مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان و خانواده های آنان در این طرح ها شرکت کرده اند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: در این راستا این معاونت با تشکیل 2 کارگاه آموزش تربیت مربی از میان افراد داوطلب واجد الشرایط گروهای همیار اقدام به تربیت تعداد 35 نفر مربی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.