آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ساخت ستونهای جاذب گیاهی در دانشگاه آزاد شهرری طراحی شد

راگانیوز- عضو هیات علمی شیمی دانشگاه آزاد شهرری گفت: برای اولین بار ساخت ستونهای جاذب گیاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری طراحی شد.

 

ˈاکبر شهبازیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موفقیت بزرگ علمی باعث شد تا تولید حلال های مهم آزمایشگاهی در کشور با هزینه بسیار پایین نسبت به مشابه خارجی تولید شود.

وی اظهار داشت: این واحد دانشگاهی آمادگی دارد در صورت حمایت سرمایه گذاران داخلی این حلال های با ارزش را به تولید انبوه و در اختیار دانشجویان و محققان و صنایع داروسازی قرار دهد.

این عضو هیات علمی گروه شیمی بیان کرد: ساخت ستون های جاذب گیاهی برای خالص سازی حلال های ناخالص صنعتی برای اولین بار در کشور در پایان نامه دانشجویان ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری مطرح شد.

شهبازی تاکید کرد: این دانشجوی کارشناسی ارشد توانست سه ستون خاص کروماتوگرام جهت خالص سازی حلال های ناخالص تجاری از قبیل متانول، استون و استونیتریل را با استفاده از کامپوزیت مواد گیاهی قابل دسترس و ارزان از قبیل هسته خرما، گیاه اسپند، سیب زمینی و سماق گیاهی و … طراحی، ساخت و ثبت اختراع کند.

وی گفت: این فناوری با حلال های مورد نظر با درجه خلوص 91/99% گرید HPLC ، کاربرد به عنوان فاز متحرک در دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی و فشار بالا که بسیار گران قیمت است، تولید شد.

موفقیت در طرح و ساخت ستونها جاذب گیاه برای خالص سازی حلال ها ناخالص صنعت توسط اساتید و دانشجویان پر تلاش واحد شهرری نشانگر اهمیت بالای مسوولین این واحد دانشگاهی در موضوع تحقیق و پژوهش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.