آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار باقرشهر : لایحه تجمیع عوارض در اجرا مشکلات تفسیری و تبیینی دارد

به گزارش راگا نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری باقرشهر،سعید استادفرج شهردار باقرشهر  لایحه تجمیع عوارض را دارای مشکلات تفسیری و تبیینی دانست و گفت : این لایحه از نظر تفهیمی و اجرا به مشکلاتی برخورده است که ضرورت دارد کارشناسان در خصوص رفع آن تدبیری بیاندیشند. اصل این لایحه با برابری حقوق شهروندی تعارض دارد و همین موضوع قابلیت تحلیل و بررسی دوباره کارشناسانه دارد. از سال 92 به دلیل به اجرا درآمدن این قانون باقرشهر از نظر اعتبار ریالی بسیار ضعیف شد و به جرات می توانم بگویم 20 میلیارد از بودجه سالانه این شهرداری کسر شد.

ostad faraj

سعید استاد فرج در ادامه به ترکیب اجتماعی شهروندان باقرشهر پرداخت و گفت : شهروندان این شهر از جنس همان سربازان ولایتمداری هستند که تنها کافی است تا صلای ولایت را بشنوند و جان را فدای نظام و ارمانهای انقلابی خود کنند. این مردم همواره نشان داده اند که پشتیبان نظام و کشورشان هستند و صحیح نیست این مردم شریف که اکثرا از قشر متوسط اقتصادی هستند در مضیقه و سختی قرار بگیرد و حتی حقوق برابر شهروندی خود را هم دریافت نکنند . شما حساب کنید وقتی ما از بودجه سی میلیاردی خود بیست میلیاد کسر بیاوریم چه خدماتی می توانیم به این مردم ارائه دهیم . این مردم هنوز در شهرخود یک مرکز شبانه روزی بهداشتی و درمانی ندارند و موارد اورژانسی را به شهرهای همجوار می برند.

این مردم با توجه به آلایندگی باقرشهر نیازمند بوستانهای مشجر هستند تا حداقل هوایی که تنفس می کنند تصفیه شود . ما نمی توانیم کسری درآمد را از مردم شهر بعنوان عوارض های مختلف بگیریم پرا که طبقات اقتصادی این شهر توان این فشار ریالی را ندارد.

وقتی قانون تجمیع عوارض به صورت فعلی اجرا نمی شد ، پالایشگاه در قبال همه آلایندگی ها و همچنین بار ترافیکی بر شهر، سالانه بیست میلیارد تومان به شهرداری باقرشهر می پرداخت و این مبلغ در عمران و آبادانی شهر صرف می شد. اما امروز این مبلغ در بین کل استان تهران توزیع می شود ، آنچه که به شهر ما می رسد بسیار ناچیز است و مدیریت شهری ما را از نظر اعتبار ریالی با مشکلاتی مواجه کرده است که ما حتی در پرداختی های پرسنل هم در مضیقه و تنگنا باشیم .

من به نمایندگی از مردم این شهر خواستار بازبینی و اصلاح این قانون هستم . سرانه هر شهروند باقرشهری زیر بیست هزارتومان است اما این عدد در شهر تهران به ازای هر نفر تقریبا یک میلیون تومان اس. آیا با این شرایط درست است عواض اختصاص یافته به هر دو شهروند یکسان باشد؟ ! آیا این با عدالت اجتماعی همخوانی دارد؟

سعید استاد فرج در ادامه با اشاره به فعالیتهای عمرانی شهرداری تهران ، پروژه بزرگاه امام علی علیه السلام را یکی از طرح های بسیار عالی و موفق ارزیابی کرد و گفت : این پروژه به واقع تحسین برانگیز است . اما همواره این سوال برای شهروندان ما مطرح است که اگر این بزرگراه به باقرشهر هم متصل می شد چقدر می توانست به شهر و شهروندان ما کمک کند . خطوط اتوبوسرانی پرسرعت یکی از این اثرات مثبت برای شهروندان ما بود . شاید هنوز هم که انتهای این بزرگراه به اتمام نرسیده است بتوان با تغییرانی این موضوع رادر دستو رکار قرار داد.

معاون حمل و نقل شهرداری منطقه 20 در پاسخ به این گفته شهردار باقرشهر گفت: این موضوع در طرح مطالعاتی ما نبوده است و قطعا برای اجرای علمی نیازمند پشتوانه مطالعاتی هستیم . در خصوص اتوبوس های پرسرعت باید بگویم در حال حاضر مسیر این اتوبوسها 37 کیلومتر است که از حد استاندارد بیشتر است و راننده ها در عسرت و سختی هستند . اگر بخواهیم این اتوبوسها را به سمت باقرشهر نیز بیاوریم حداقل مسیر  ما 50 کیلومتر می شود . شاید با بهره مندی از نظر کارشناسان بشود در این خصوص کاری کرد اما آنچه بسیار ضروری به نظر می رسد این است در ابتدا باید برای این تغییر طرح مطالعاتی انجام شود .

اسفراینی در ادامه پیشنهاد داد: شاید بهتر باشد به راههای منطقی تر فکر کرد و آن اینکه در نزدیک ترین پایانه مترو به باقرشهر خدمات دهی حمل و نقل عمومی مستقر شود و شهروندان باقرشهری بتوانند از آن ها بهره مند شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.