آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهید داود گیلانی – تقوا پیشه کنید و در راه خدا ثابت قدم باشید

 

در قسمتی از پیام شهید داود گیلانی در آخرین لحظات زندگانی وی آمده است: همیشه به یاد خدا باشید و در راه خدا ثابت قدم باشید و تقوا پیشه کنید و بدانید که ایمان به خدا و جهاد در راه او از هر عملی نیکوتر است.

زندگینامه شهید :

شهید داود گیلانی سال 1345 در تهران چشم به جهان گشود، خانواده اش در سال 1365 از صفائیه تهران به روستای قمصر یکی از روستاهای باقرشهر نقل مکان کرد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در همان شهر به پایان رساند و مدرک دیپلمش را از دبیرستان شهید مدرس دریافت کرد و به خاطر شرایطی که در آن زمان در کشور به وجود آمده بود و دشمنان به مرز و بوم ایران حمله کرده بودند بر حسب احساس وظیفه شرعی و دینی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد.

این شهید والامقام در منطقه جنگی حاج عمران به عنوان بسیجی و با مسئولیت بیسم چی حضور پیدا کرد و سر انجام درسال 1362 در سن 17 سالگی در عملیات والفجر2 در این منطقه به خواسته قلبیش که همانا شهادت بود نائل گردید.

وصیت نامه شهید :

(منَ المومنین رِجالٌ صَدقُوا مَا عَاهَدوُا الله عَلیهِ فُمنهُم مَن قضَی نَحبَهُ وَ منهُم من ینتظِرُوَمَا بدّلُوا تَبدیلاً ) . آیه 42 سوره احزاب

با یاری خداوند متعال و با این امید که آیه ی فوق شامل حالمان گردد. با سلام و با درود فراوان به حضرت مهدی (عج) و نائب برحق امام زمان (عج) امام خمینی و با درود و سلام به تمامی شهیدان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی. به گفته شهید بهشتی (( ما راست قامتان جاودانه ی تاریخ خواهیم ماند)). الان که قلم به دست گرفته ام و می خواهم وصیت نامه ام را بنویسم نسیم کربلای حسینی مشامم را نوازش می دهد و می خواهم با لبیک به ندای (( هل من ناصر ینصرنی )) امام حسین (علیه السلام) یکی از یاران او باشم .

شب حمله است پیامی ندارم جز پیام خون. آنهم خونی که در راه خدا ریخته شود و یکی از یاران امام حسین (ع) باشم ای حسین جان می خواهم به دیدارت بیایم پس مرا دریاب. ای امام زمان این همه ناله کردم و این همه صدایت کردم تا شاید تورا زیارت کنم حالا که توفیق داده ای، بین من و خدا شفیع واقع شو تا شاید خدا مرا ببخشد. خدایا عاشقت گشتم وعاشقت شده ام مگر وعده ندادی که هر کس عاشقت شد اورامی بری، پس به وعده ات عمل کن.

ای امت حزب الله بدانید که هر قطره خون شهید دارای پیام است و بر تمامی شماست که پیام خون شهیدان را به تمامی جهانیان برسانید.

رزمندگان این را بدانید که شما برای آخرت آفریده شده اید نه برای مردن نه برای زندگانی، پس بترسید از اینکه مرگ شما را دریابد و شما درحال گناه باشید، پس تقوی پیشه کنید. بدانید که ایمان به خدا و جهاد در راه او از همه ی اعمال نزد خدا محبوبتر است. شما ای جوانان مبادا در خواب غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب شهید شد.

شما ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در حضور خدا نمی توانید جواب زینب (س) را بدهید. برادران استغفار و دعا را فراموش نکنید که بهترین درمان برای تسکین دردهاست. همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید مخصوصا دعای کمیل و دعای توسل را زیاد بخوانید و برای من گنهکار هم دعا کنید و سلام مرا به امام برسانید. ای برادرانم از شما می خواهم که اگر از این بنده گنهکار آزاری دیده اید در گذرید و حلالم کنید.

ای مادرم اگر می خواهی گریه کنی به یاد امام حسین و علی اکبر و علی اصغر (علیه السلام ) گریه کن. این راهی که رفته ام از دل و جان انتخاب کرده ام و می خواهم به دنیای معنا بروم ، شهادت پلی است از عالم مادی به عالم معنا. امیدوارم که در عبور از این پل موفق شوم و اگر توانستید مرا در کنار قبر شهید بهشتی در پایین پای شهدای هفتاد و دو تن به خاک بسپارید.

در ضمن برایم دو ماه روزه و یک سال نماز بخوانید. لازم به تذکراست که مقداری پول از بعضی از برادران می خواهم که مبلغ آن 470 تومان می باشد و آن پول را حلال کردم و مبلغ 770 تومان پول که با خودم در جبهه در جیبم بوده در ساک برادر حجت ترکاشوند گذاشته ام و اگر هیچکدام برنگشتیم و شهید شدیم این پولها را من حلال کردم و با این جمله وصیت خودم را به پایان می رسانم که خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دارد.

السلام علیک یا اباعبدالله.

راهش پررهرو و یادش گرامی باد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.