آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طلایی ترین اصل مدیریت بحران ، توجه به آموزش عمومی است

طلایی ترین اصل مدیریت بحران ، توجه به آموزش عمومی استدکتر تواهن ، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، در تعریف مدیریت بحران گفت: مجموعه اجزاء و عناصری مانند آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی سیستم مدیریت بحران را شکل می دهند و به دلیل ارتباط متقابل و تاثیر و تاثر این اجزاء بر یکدیگر لازم است نگاهی جامع، منسجم و یکپارچه در مدیریت بحران وجود داشته باشد. همچنین در سیستم جامع مدیریت بحران به برنامه ریزی ،سازماندهی، بهره وری بهینه از منابع، آموزش و تمرین و کسب مهارت های تخصصی توجه ویژه می شود. متکی برنظام سیاسی و اداری و بسته به نوع و تنوع حوادث، مدل های متفاوتی اعم از مدل های متمرکز و غیر متمرکز جهت مدیریت بحران در دنیا وجود دارد که شهرهای ما نیز از سیستم مدیریت بحران متمرکز برخوردار می باشد.

وی که در حاشیه اولین کارگاه آموزشی مدیریت بحران شهری و روستایی ری درباقرشهر سخن می گفت ، باتاکید بر اصول اولیه این تعریف از مدیریت  بحران گفت: اولین و طلایی ترین راه موفقیت در مدیریت بحران ، تکیه بر آموزش عمومی است . همه افراد جوامع شهری و اجتماع های روستایی باید با اصل امداد رسانی وامدادجویی آشنا باشند و این امر محقق نخواهد بود مگر با اصل آموزش عمومی.

وی در ادامه با تقدیر از شهرداری باقرشهر و همکاری فرمانداری ری و همچنین هلال احمر شهرستان در خصوص برگزاری این همایش گفت: برگزاری این کارگاه البته به انضمام حضور شهروندان کمک می کند تا کمی از بار مسئولیتی و دغدغه های مدیران بحران کاسته شود و آنها حداقل از همراهی آسیب دیدگان در زمان حادثه آسوده خاطر باشند.

دکتر تواهن درحاشیه این کارگاه ، به همراه سعید استادفرج شهردار باقرشهر از پروژه های عمرانی این شهر نیز بازدیدکرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.