آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

غربالگری رایگان دیابت در ده‌ها نقطه پرتردد منطقه 20

 به گزارش راگانیوز، برومند نامداری صبح امروز در جمع خبرنگاران جنوب تهران در سالن جلسات شهرداری منطقه 20، اظهار داشت: هم‌زمان با هفته ملی دیابت و به منظور آگاه‌سازی عمومی با محوریت پیشگیری از بیماری دیابت، ایستگاه‌های غربالگری در ایستگاه مترو شهرری، میادین میوه و تره‌بار، خانه‌های سلامت محلات، بوستان‌ها و میادین مهم این منطقه دایر می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 20 با بیان اینکه این خدمات پزشکی و مشاوره‌ای به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود، افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای سلامت محور، جشنواره‌های غذا با رویکرد تغذیه سالم و پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در جهت بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت شهروندان است.

وی توجه به سلامت شهروندان را از اولویت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر با فعالیت 20 کانون دیابت در خانه‌های سلامت محله‌های بیست‌گانه حدود دو هزار نفر از شهروندان دیابتی تحت آموزش و کنترل بیماری هستند.

نامداری با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته ملی سلامت از 20 تا 26 آبان اجرا می‌شود، یادآور شد: شهروندان علاقه‌مند به استفاده از خدمات رایگان مشاوره‌ای و پزشکی می‌توانند در ایام سال به خانه‌های سلامت سراهای محله مراجعه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.