آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرش گل، جایگزین چمن کاری های شهر کهریزک می شود

به گزارش راگانیوز، داریوش خطیر با بیان اینکه زیباسازی و به کار گیری گونه های جدید گیاهی در پوشش فضای سبز شهر یکی از اولویت های واحد فضای سبز است افزود: در راستای افزایش زیبایی و تنوع دیداری شهر، گل های ناز، آبتینیا، لیپیا و فرانکینیا که گونه های گیاهی مقاومی هستند، جایگزین چمن کاری های سطح شهر می شوند.
وی ادامه داد: اکنون در گلخانه های شهرداری، اقدام به تولید گونه های گیاهی جدید و سازگار با اقلیم آب و هوایی شهر کرده ایم که با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و ایجاد تنوع پوشش گیاهی در فضاهای سبز شهر در کنار کاشت انواع درختچه های زینتی، بیش از 50 هزار گلدان گل داودی و کلم جایگزین گل های فصلی تابستان در بوستان های و فضاهای سبز محلی شهر می شوند.
خطیر گفت: یکی از مهمترین رسالت های حوزه فضای سبز شهرداری، توسعه بوستان ها و افزایش سرانه فضای سبز شهر است که خوشبختانه کهریزک اکنون با داشتن 20 بوستان بزرگ و محلی و رسیدن به سرانه 18 متر مربعی به ازای هر شهروند، از جایگاه خوبی برخوردار است.
شهر کهریزک یکی از جنوبی ترین شهرهای استان تهران و از توابع شهرستان ری است.
بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران ، جمعیت این شهر بالغ بر 140 هزار نفر است که 70 هزار نفر آن مربوط به مرکز کهریزک می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.