آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فضای منطقه 20 تهران مهیای عزاداری حسینی است

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، منصور کتانباف ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهینه به عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی، عوامل مدیریت شهری در محدوده‌های تردد هیئات و دسته‌های عزاداری و به‌ویژه فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان در آماده‌باش هستند.

شهردار منطقه 20 به فضاسازی شهری و برافراشته شدن پرچم‌های مشکی بر سر در خانه‌ها و معابر اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر حضور تیم‌های کارگری برای رفت و روب و نظافت معابر در زمان برپایی مراسم، مخازن جمع‌آوری پسماند نیز در محدوده‌های پرتردد جانمایی شده است تا با مشارکت شهروندان فضای عمومی شهر حفظ شود.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های فرهنگی افزود: هم‌زمان با دهه اول محرم برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری با رویکرد حمایت از مراسم‌های مردمی و تقویت مساجد و مراکز مذهبی انجام می‌شود.

کتانباف ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت حسینی، شب شعرهای حماسی، قرائت زیارت عاشورا، نمایشگاه عکس عاشورایی، سخنرانی مذهبی، مراسم‌های تعزیه‌خوانی و … از دیگر فعالیت‌های اجتماع محور است که با مشارکت مدیران محله و شهروندان در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی منطقه 20 اجرا می‌شود.

شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: تمهیدات ترافیکی نیز برای برقراری امنیت تردد عزاداران و ایمنی بیشتر پیش‌بینی شده است که هم‌زمان با مراسم‌های مذهبی دهه اول محرم به اجرا در می‌آید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.