آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

لزوم تدوین سند توسعه و آمایش ری

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ری اوج عظمت تاریخ کشور است بر تدوین سند توسعه و آمایش ری و برنامه جامع عملیاتی پیشرفت شهرستان تاکید کرد. هدایت‌الله جمالی‌پور صبح امروز در مجمع نخبگان بسیجی شهرستان ری که با حضور جمعی از مسئولان ارشد شهرستان ری، معتمدان، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و نخبگان بسیجی شهرستان ری در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر ساماندهی نخبگان اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: پرداختن به امر نخبگان مهم است، نخبگان هرگاه وارد میدان شوند می‌توانند در راستای مباحثی که جامعه به آن نیاز دارد راهکار ارائه دهند و حضور در صحنه آن‌ها خیلی از گره‌ها را باز و مشکلات را مرتفع می‌کند.

وی گفت: حقیقتاً به هر میزان که بتوانیم در حوزه‌های مختلف نخبگان را گردهم جمع کنیم و از نظر کارشناسی آن‌ها استفاده کنیم حتماً کشور از این مهم بهره‌مند می‌شود.

معاون استاندار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: تدوین برنامه‌ها، سندها و توسعه و پیشرفت کشور از جمله مواردی است که حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد و این مهم با جمع نخبگان محقق می‌شود.

جمالی‌پور تصریح کرد: امید است با برنامه‌ریزی مدون و تجمیع افکار نخبگان در حوزه‌های مختلف نشست‌های ماهانه‌ای با نخبگان داشته‌ باشیم و آن‌ها نظرات خود را ارائه دهند و پس از بررسی و کارشناسی نظرات این مطالب در شورای اداری مطرح شود.

پرداختن به دغدغه‌های رهبری در حوزه علم و دانش

معاون استاندار تهران با تاکید بر پرداختن به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و دانش عنوان کرد: تبیین الگوی اسلامی پیشرفت، نقشه جامع علمی کشور و… از جمله اموری است که می‌توان با بهره‌گیری از توان نخبگان به آن دست یافت.

وی ادامه داد: نخبگان در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های فراوانی را به ارمغان آوردند و امید است با بهره‌گیری از این توان ارزشمند در رفع مشکلات و گره‌گشایی امور بهره‌مند شویم.

نخبگان می‌توانند بازوی دستگاه‌های اجرایی باشند

جمالی‌پور با اشاره به جایگاه والای مجمع نخبگان بسیج خاطرنشان کرد: اگر مجمع نخبگان در تعریف و کار خودش ورود پیدا کند و رسالت‌های خود را مهم بپندارد می‌تواند بازوی پرتوانی برای دستگاه‌های اجرایی باشد.

معاون استاندار تهران با تاکید بر تدوین سند توسعه و آمایش ری تصریح کرد: نخبگان می‌توانند در تدوین سند توسعه و آمایش شهرستان ری بازوی ما باشند.

امیدواریم نظام اداری ری به جایگاه خودش برسد

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ساختار به‌هم ریخته اداری شهرستان ری عنوان کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان و پیگیری استان تهران و شهرستان ری نظام اداری این شهرستان به جایگاه خودش برسد.

وی در ادامه نامتناسب بودن ساختار اداری شهرستان ری را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: متاسفانه شهرستان ری در معرض آب‌های نامتعارف است و بعضاً شاهد کشت‌ نامتعارف نیز در شهرستان هستیم، با ارزیابی عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای مقابله با این معضل به‌روشنی می‌بینیم که ساختار باید ابزاری داشته باشد که با آن مقابله کند که متاسفانه با وجود ساختارهای موجود این امکان وجود نداشته است.

ری اوج عظمت تاریخ کشور

جمالی‌پور با اشاره به قدمت 7 هزار ساله ری بیان داشت: 7 هزار سال، تاریخ کمی نیست. اوج عظمت تاریخ کشور را می‌توان در ری دید. برای دست یافتن به تمدن کهن ایران می‌توان در ری مطالعه کرد و پیشینه ایران را در آن یافت.

وی در ادامه ساختار ناشایست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری در گذشته را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: پیش از این اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری با سه نیرو اداره می‌شد.

معاون استاندار تهران گفت: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی و عدم توجه به آثار باستانی و … برخی از آثار نابود شده بود.

تعرض به آثار تاریخی تعرض به فرهنگ کشور است/ضرورت نگاه جدید به ری و تدوین برنامه جامع عملیاتی پیشرفت شهرستان

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه تعرض به آثار تاریخی تعرض به فرهنگ کشور است،‌ بر حراست و صیانت از آثار باستانی و کهن تاکید کرد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مجموعه‌های ذی‌ربط ساختار میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری در آینده نزدیک ارتقاء می‌یابد.

جمالی‌پور با تاکید بر ایجاد نگاه جدید به ری تصریح کرد: امیدواریم با همکاری نخبگان و همت مسئولان شهرستان بتوانیم نگاه جدیدی به ری ایجاد کنیم.

معاون استاندار تهران در پایان بر تدوین برنامه جامع عملیاتی پیشرفت شهرستان ری تاکید کرد و گفت: امید است با همدلی، وحدت و انسجام برنامه جامع عملیاتی پیشرفت شهرستان ری تدوین و اجرایی شود.

 

1 نظر
  1. محمد می گوید

    کاش اینقدر تعریف یا تجمید ازری نمی کردند و هر مسولی که از راه می رسد مثل تاریخ نوسیان فقط ازری یاد می کنند ولی به عمل که می رسند می گویند در توانمان نیست آیا فرماندار آقای جمالی پور میدانند همان شورای شهری که با آن همکاری می کنند همان کسانی بودند که در سال گذشته تا جایی که توانستن برطبل انحلال نام ری از نقشه ایران انحلال دستگاه فرمانداری ری وادغام آن در فرمانداری تهران قدم نهادند وبا حر فهایی توهین آمیز به یکی از سیزده حریم مقس جهان اسلام یعنی خاک مقدس ری چون شهرری شهر نیست واز نظر درآمدی ووجود نداشتن مسولین محلی درری واختلاف انداختن بین مردم ری که یک عده راضی هستن به استقلال ری ارتهران یک عده راضی نیستن آن هم به وسیله رسانهای بی شمارشان که حتی این موضوع بسیار کوچک هم رابه رساته ملی ومجلس کشاندند وسعی براین داشتن که قانونی وضع کنند که سر مردم ری مثل هرسال منت بگذارند ودايم بگویند که ما فقط بدیم کار کردیم برای ری ومردم ری رااز حقوق اصلی ومسلم ودیرنه خود دست بردارند آیا آقای جمالپور هم تهران پرست هستن یا اینکه شهرری راخوب می شناسند وبرای رضای خدا کار می کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.