آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست خبری آب،رسانه، مدیریت مصرف در آبفای منطقه 6 شهرری برگزار شد

photo_2015-06-23_01-16-20به گزارش راگانیوز نشست خبری آب رسانه مدیریت مصرف همزمان با اولین روز از هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به همت روابط عمومی آبفای منطقه 6 شهرری برگزار شد .

مدیرعامل آبفای منطقه 6 با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت : جنگ آینده،جنگ سلطه و یا جنگ نفت نیست،شاید انرژی بحران روز باشد اما جنگ انرژی نیست، در آینده با توجه به گرمای روزافزون زمین در تغییرات اقلیم و رشد جمعیت جنگ،جنگ آب است. باروند کاهش آب شیرین و آلودگی آب تلاش بشر برای دستیابی به این مایه حیات‌بخش بیشتر وجدی‌تر از گذشته شده و دور از ذهن نیست تا جنگ‌های آینده جهان بر سر منابع آب صورت گیرد لذا با توجه به اینکه کشور ما در منطقه خشک جهان قرار دارد فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است  .

وی، صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب را از مهم‌ترین عوامل مؤثر در راستای کاهش مشکلات کم‌آبی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب و احتمال بروز مشکلات کم‌آبی در شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف آب به‌عنوان یک ضرورت بسیار مهم و اساسی باید موردتوجه قرار گیرد و این خواسته جز با همکاری همه‌جانبه و همدلی و هم‌زبانی آحاد مردم محقق نمی‌شود.

مهندس کرمی با یادآوری اینکه یک شاخص جهانی برای مصرف آب خانگی وجود دارد که میزان مصرف به ازای یک نفر در شبانه‌روز تعریف‌شده است، اظهار داشت: متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در ایران به‌طور متوسط 190 لیتر در روزبه ازای هر نفر و در دنیا 135 تا 140 لیتر است. در برخی از کلان‌شهرها این میزان در فصل گرم سال به حدود 250 لیترو گاها به 320 لیتر می‌رسد که با این اوصاف در بهترین شرایط ایرانیان 60 درصد بیشتر از متوسط جهانی مصرف می‌کنند که این موضوع زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود .

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف آب نقش رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های فرهنگی را درزمینهٔ رعایت الگوی مصرف آب و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه، تعیین‌کننده دانست و افزود: ما بر تعامل بیشتر میان رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تأکیدداریم و خواهان همکاری‌های بیشتر با رسانه‌های جمعی هستیم لذا با توجه به بحران آب که در کشور به وجود آمده است و اینکه آب برخلاف سایر انرژی‌ها جایگزینی ندارد انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش‌ازپیش در این زمینه تلاش داشته باشند و مردم را به‌سوی مدیریت خویش‌فرما سوق دهند.

مهندس کرمی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام‌شده توسط روابط عمومی این اداره اظهار داشت :کارشناسان روابط عمومی ما با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس مساجد پایگاه‌های تابستانی و همچنین با برگزاری نمایش‌های میدانی و ارتباط مؤثر با رسانه‌ها اقدامات ارزنده‌ای در این رابطه انجام داده‌اند که ان شاء الله با همکاری بیشتر با رسانه‌ها بتوانیم گامی مؤثر در پیشبرد نهادینه کردن فرهنگ استفاده درست از این نعمت الهی که جایگاه ویژه‌ای در باور دینی ما دارد برداریم   .

در ادامه این نشست مهندس کنگر لو معاونت بهره‌برداری آبفای منطقه 6 اظهار داشت : در اواخر سال 92 شهرهای باقرشهر،کهریزک ، حسن‌آباد ،خاوران و قیام دشت زیرپوشش آبفای منطقه شش شهر تهران قرار گرفتند و اکنون این منطقه با داشتن 250هزار مشترک به جمعیتی حدوداً یک‌میلیون و هفت‌صد هزار نفر خدمات‌دهی می‌کند

وی با اشاره به کنترل کیفیت آب توسط کارشناسان این مجموعه اظهار داشت : نمونه‌برداری از چاه‌ها و مخازن به‌صورت روزانه توسط کارشناسان نمونه‌بردار امور آب‌رسانی انجام و تحویل آزمایشگاه می‌شود و طبق دستورالعمل‌های کاری استاندارد مورد آزمایش کیفی قرار می‌گیرد و در صورت وجود هرگونه آلودگی چاه از مدار خارج می‌شود .

کنگر لو در ادامه گفت : کارشناسان این شبکه به‌صورت 24 ساعته خطوط آب‌رسانی را تحت مانیتورینگ قرار داده تا در صورت بروز هرگونه اختلال سریعاً مشکل برطرف گردد وی در مورد افت فشار آب در بعضی مناطق گفت   آبفا موظف است طبق استانداردهایی که تعیین‌شده است آب با فشار معینی را به واحدهای مسکونی تحویل دهد که این امر تا به امروز اتفاق افتاده چنانچه مشکلی وجود دارد برای مشترکین از سیستم آب‌رسانی داخلی محل سکونتشان هست که باید سیستم تحت‌فشار مناسبی داشته باشند .

در پایان این نشست معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه6 با تأکید بر برنامه‌ریزی انجام‌شده جهت بهبود و توسعه سیستم آب‌رسانی اظهار داشت : هرسال سفره‌های آب‌های زیرزمینی در حال کم شدن هست و سطح دسترسی ما محدود می‌شود برای همین موضوع امسال ما حفر 2 حلقه چاه در شهرها را در دستور کار قرار داده‌ایم تا ان‌شاءالله در مواقع ضروری از آن‌ها بهره‌برداری کنیم .

مهندس محمودی گفت :در شهرها نیازمند اصلاح شبکه هستیم بعضی قسمت‌های شبکه‌های آب‌رسانی در مناطق تحت پوشش استاندارد لازم را ندارند و باید نسبت به بازسازی آن اقدام کرد و با توجه به عدم افزایش تعرفه آب در سالهای گذشته با مشکل تأمین منابع مالی روبرو هستیم درواقع توسعه تأسیسات بسیار هزینه‌بر است لذا باید بافرهنگ سازی مشترکین آشنا شوند آب مصرفی آن‌ها با چه مشقتی تولید می‌شود و در صرفه‌جویی و مصرف بهینه کوشا باشند .

لازم به ذکر است این نشست با حضور مهندس کرمی مدیرعامل آبفای شهرری ،مهندس کنگر لو معاونت بهره‌برداری ،مهندس محمودی معاون مهندسی و توسعه ،میرآبادی مدیر روابط عمومی ،هدایی از خبرگزاری فارس ،اشرفی پور از راگانیوز،مرادی مشاور کمیسیون انرژی مجلس ، خبرنگاران همشهری محله‌های منطقه 19 و 16 و جمعی از مسئولین آبفا برگزار شد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.