آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هدف بسیج پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب است

امام جمعه موقت شهرری پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی را از جمله اهداف بسیج برشمرد و تاکید کرد: بسیج مکتب شاهدان و شهیدان و یک فرهنگ پیشرو است.
 هدف بسیج پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب است
به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته شهرری که با حضور پرشور مردم مومن و ولایی و دریادلان بسیجی در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: دوستان ناباب و نادرست عاقبت بدی را به‌ همراه می‌آورند. یکی از عوامل سوء عاقبت که سد راه کمال نیز می‌شود گناه و معصیت است.

وی با بیان اینکه 45 بار در قرآن کریم از گناه با عناوین و نام‌های مختلف نامبرده شده است، گفت: خداوند متعال هرگز نعمتی که به بندگانش داده را از آنان نمی‌گیرد مگر اینکه بنده مرتکب گناه شود. با گناه نردبان پیشرفت و تعالی از زیر پای انسان برداشته می‌شود.

امام جمعه موقت شهرری مسیر گناه را مسیر سوء عاقبت دانست و از خداوند متعال توفیق ترک گناه و انجام واجبات را خواستار شد.

ابراهیمی در خطبه‌ دوم نماز جمعه شهرری شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و بیان داشت: روزی فردی خدمت امام سجاد(ع) رسید و سئوال کرد: سخت‌ترین مشکلات چیست؟ امام سجاد (ع) فرمودند «مردم هر روز با سه مصیبت بزرگ روبه‌رو می‌شوند اما به آن توجه نمی‌کنند، انسان‌ها هر روز عمرشان را از دست می‌دهند اما هیچ توجهی به این عمری که تضمین کننده بهشت آن‌ها است نمی‌کنند و هرگز نگران از دست دادن عمرشان نیستند، هر روز به مرگ نزدیک می‌شوند اما تصور نمی‌کنند که باید برای خانه قبر زاد و توشه درست کنند و هر روز به قیامت نزدیک می‌شوند ولی به محاسبه اعمال و رفتار خود نمی‌پردازند.»

وی ادامه داد: امیدواریم خدا توفیق دهد که بتوانیم در زندگی از سرمایه‌های ارزشمندی که خداوند متعال به ما داده است برای تقرب و تکامل استفاده کنیم.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به فرارسیدن اول ماه صفر و سالروز ورود اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به شهر شام گفت: امام سجاد (ع) در طول عمر مبارکشان از مردم شام، گله داشتند.

وی در ادامه با اشاره به دوم ماه صفر سالروز شهادت زیدبن‌علی بن‌الحسین(ع) بیان داشت: زیدبن‌علی بن‌الحسین (ع) که از نسل امام سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا برای خون خواهی حضرت سیدالشهداء(ع) قیام کرد و در نهایت به شهادت رسید.

ابراهیمی عنوان کرد: سوم ماه صفر نیز بنا به روایتی سالروز ولادت امام محمد باقراست.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج ارتش نیرومند اسلامی و با تفکر و ایدئولوژی کاملاً اسلامی است.

وی پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی را از جمله اهداف بسیج برشمرد و تاکید کرد: بسیج مکتب شاهدان و شهیدان و یک فرهنگ پیشرو است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی بسیج در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی پیش قدم بوده است.

امام جمعه موقت شهرری با تشریح اقدامات گسترده رژیم اشغالگر قدس برای یهودی‌سازی قبله اول مسلمین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با شهرک‌سازی در سرزمین قدس و تحرکات زیادی که در این سرزمین دارند در راستای یهودی‌سازی قبله اول مسلمین جهان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام علی(ع) گفت: رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) خطاب به نیروهای مسلح، بسیج، بلکه ملت غیور ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان که در جهت پیروزی اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند فرمودند «استکبار جهانی درصدد این است که اسلام را زشت نشان دهد.» امروز مستکبران به‌دنبال اشاعه اسلام دروغین و اسلام آمریکایی هستند و می‌خواهند اسلام هراسی را در دنیا نهادینه کنند.

ابراهیمی، گروهک تروریستی داعش را یکی از توطئه‌های استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: یکی از اندیشه‌های مستکبران آموزش دادن تروریست‌ها و گروه‌هایی به نام داعش است. داعش امروز با نام اسلام بر علیه اسلام گام برمی‌دارد.

امام جمعه موقت شهرری، صدور انقلاب را مهم‌ترین پیروزی انقلاب اسلامی، امام و رهبری دانست و تأکید کرد: اسلام امروز درحال فراگیر شده است و در جهان شاهد رشد اسلام‌خواهی هستیم و همین مهم سبب تحرک استکبار شده است.

وی افزود: اسلام، این حقیقت ناب به برکت انقلاب اسلامی توسعه می‌یابد و حتی در کشورهای غیراسلامی نیز شاهد رشد اسلام‌خواهی هستیم و مستکبران همواره به‌دنبال این هستند که این مهم را از بین ببرند.

ابراهیمی تصریح کرد: بسیج یعنی حضرت امیرالمومنین(ع) بسیج مکتب شاهدان و شهیدان است. بسیجیان در عین گمنامی به میدان می‌آیند، فرهنگ بسیج فرهنگ پیشرو است و بسیجیان در همه صحنه‌ها پیش قدم بودند.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) در راستای تشکیل ارتش 20 میلیونی بیان داشت: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است. بسیج مختص یک گروه خاص نیست بلکه بسیج متعلق به همه اقشار جامعه است.

امام جمعه موقت شهرری گفت: بسیجیان الگوهای اخلاق، کمک به محرومان و مستضعفان هستند، افرادی که با رفتار خود حقیقت اسلام ناب را به دنیا صادر می‌کنند و با دنبال کردن چنین تفکری قطعاً به پیروزی دست می‌یابیم.

ابراهیمی تشریح کرد: بسیج زمینه‌ساز فرج حضرتولیعصر(عج) است.

وی با اشاره به برخی اخبار و طالبی که در ارتباط با مذاکرات در فضای مجازی منتشر می‌شود، بیان داشت: این روزها در فضای مجازی شاهد مطالبی مبنی بر 100 ساعت مانده به مذاکرات و مطالبی در راستای انتظار کشیدن برای مذاکرات هستیم در حالی که امروز جهان در انتظار فرج حضرت مهدی(عج) است.

امام جمعه موقت شهرری در پایان یادآور شد: امروز ملت ایران به‌دنبال پیشبرد اهداف اسلام است. گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان منطقی و مستدل و عزتمندانه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.