آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پیشرفت کشور ما درسایه تحقیق و پژوهش است

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز عبادسی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: ما باید نعمت های خداوند که در اختیار ما قرار دارد را همواره شکر کنیم، شکر نعمت به دوری از حرام های الهی است، اگر کسی بخواهد شکر واقعی را به جا آورد باید از حرام های الهی دوری کند.
وی در ادامه به تجلیل مقام معظم رهبری از یکی از پهلوانان کشتی ایران علیرضا کریمی اشاره و گفت: ایشان در مسابقات جهانی علی رغم شایستگی فراوان مقابل یکی از رقبای خود عامدانه شکست خورد تا مقابل رقیب مرحله بعد که اسرائیل بود حاضر نشود، تجلیل از قهرمانانی که پا روی نفس خود گذاشته و با وجود توانایی فراوان مسابقه را به حریف خود واگذار می کنند تا مقابل رقیب اسرائیلی حاضر نشود سنت حسنه ای بود که رهبر عزیمان آن را طی هفته جاری نهادینه نمود.

امام جمعه باقرشهر اظهار داشت: این عزت کشور و ملت ما است، ما افتخار می کنیم که دولت غاصب اسرائیل را به رسمیت نشناختیم و ورزشکاران و سیاست مداران آن را هم به رسمیت نمیشناسیم، امروز هم در دنیا بار دیگر فلسطین مسئله اول قرار گرفت و کشورهای اسلامی دور هم جمع شدند و اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه نیز به همین خاطر بود، تصمیم آمریکا درمورد قدس حمله به حقوق ملت فلسطین است، تصمیم ترامپ امری مردود و بدون مشروعیت است.
وی افزود: بیست و سوم آذرماه هرسال روز جهانی کودک و تلویزیون است، طبیعتا جامعه ما عهده دار تربیت نسل آینده است، صدا و سیما بایستی با برنامه ها خود به تربیت فرزندان ما کمک نماید، خیلی خوب است که سریال های کارتونی پیامبران و شخصیت های برجسته ملی مذهبی ایران را درست می کنند، از این نوع فیلم ها باید فراوان باشد تا فرزندان ما قهرمانان خود را خوب بشناسند؛ به بهانه شهادت آیت اله دکتر مفتح در سال 58 بیست و هفتم آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گزاری شده است، باید به روح و روان همه شهدای حوزه و دانشگاه درود بفرستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روز پژوهش و تحقیق باید در دانش آموزان و دانشجویان ما تقویت شود، جوانان ما باید دنبال تحقیق و پژوهش باشند، پیشرفت در کشور ما درسایه تحقیق و پژوهش است. باید تحقیق و پژوهش به صورت یک فرهنگ عمیق در بیاید، تمام کسانی که به بشر خدمت کرده اند با تحقیق و پژوهش بوده است.
آیت اله موسوی درپایان اظهار داشت: مسئولان ما باید به حمل و نقل توجه ویژه ای داشته باشند، خصوصا در این ایام زمستان و سرما باید به حمل و نقل مسافران توجه ویژه ای شود، رانندگان با مسافران با احترام برخورد کرده و متقابلا شهروندان هم احترام رانندگان را نگه دارند، باید از رانندگان زحمت کش شهر که شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند نیز تشکر شود، اعتماد و احترام متقابل هم بدون تقوا بدست نمی آید.
مسئولین حاضر: علی کلهر رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک، مجتبی پرک، ابراهیم قدرتی، عین اله آقاپور و حسین گراوند اعضای شورای اسلامی باقرشهر

خبرنگار/سیاوش عطایی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.