آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کارشناس بهداشت: ارتقا آگاهی روستاییان موجب پیشگیری ازشیوع بیماری دام و انسان می شود

کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: ارتقا سطح دانش و آگاهی روستاییان موجب پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام می شود.

ˈسعیده شریفیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برپایی دوره های آموزشی و ارایه اطلاعات به منظور افزایش آگاهی دامداران در مورد بیماری ها مشترک بین انسان و دام اظهارداشت: در برگزاری این دوره های آموزشی سعی شده تا حدامکان از شیوع بیماری ها در مناطق روستایی جلوگیری شود.

وی افزود: در روستاها به لحاظ نزدیکی محل نگهداری دام با محل زندگی انسان احتمال بروز آلودگی و بیماری ها بیشتر بوده و از این نظر دوره های آموزشی راهی مطمئن برای آشنایی با انواع بیماری و پیشگیری از ابتلا به آنها برای اهالی روستاها می باشد.

شریفی تصریح کرد: آشنا کردن اهالی روستاها بویژه کسانی که با توجه به شغل خود ناگزیر از تماس با حیوانات و فرآورده های آنان هستند، می تواند در کنترل و پیشگیری بیماری ها بخصوص تب مالت و تب کریمه کنگو بسیار موثر واقع شود.

کارشناس بهداشت شهرستان ری تاکید کرد: راههای انتقال بیماری، روش های پیشگیری، راههای حفاظت شخصی و توصیه های لازم به افرادی که با دام زنده و فرآورده های حیوانات مانند خون، پوست، گوشت و امحاء و احشاء دام تماس دارند، از مهمترین سرفصل های تدریس شده در کلاس های آموزشی پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و حیوان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.