آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایران تمام تلاش خود را برای میزبانی شایسته از پناهجویان افغان انجام می دهد

به گزارش راگانیوز، هدایت الله جمالی پور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی جدید مدارس اتباع افغانستانی با بیان اینکه ایران بیشترین رقم مهاجرپذیری در دنیا را دارد افزود: نگاه دولت یازدهم به افغانستان، نگاهی مبتنی بر تقویت و تعامل روابط است.
جمالی پور با اشاره به مشترکات جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، زبانی و اجتماعی میان دو کشور ایران و افغانستان، اظهار کرد: وسعت مشترکات و قدمت صلح و دوستی میان دو ملت قابل چشم پوشی یا گسستنی نیست.
وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت یازدهم مبنی بر افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به مهاجران در ایران، تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا مهاجری بدون مدارک قانونی نمی تواند حضور داشته باشد و حتی در صورت داشتن مدارک قانونی مهاجرت و اقامت در کشوری دیگر هم با مسائل مختلفی مواجه است و این در حالی است که ایران پذیرای خیل عظیمی از مهاجران افغان فاقد مدارک است.
جمالی پور خاطرنشان کرد: بی شک افزایش سطح آگاهی، دانش و فرهنگ مردم منطقه به ویژه همسایگان ایران یا مهاجران در ایران برای کشور ما نیز دارای اهمیت و اثرات مثبت است و از این رو ایران طی 35 سال گذشته همواره تلاش کرده است تا از طریق آموزش مهاجران افغان در ایران آغازگر روند مثبت تحول در منطقه باشد.
مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی جدید مدارس اتباع افغانستانی که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین احمد نور سفیر افغانستان در یکی از مدارس ویژه پناهجویان افغانستانی در شورآباد شهرری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.