آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری:هدف گذاری رهبر معظم انقلاب رفع مشکلات در تمام عرصه هاست

راگانیوز- امام جمعه شهر ری گفت: بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب هدف گذاری برای رفع مشکلات در تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

 

حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرهنگ جهاد ریشه در اعتقادات مذهبی مردم ایران دارد و مجموعه ای از ویژگی ها و ارزش های مثبت مدیریت و مدیران جهادی برخاسته از رفتار و روابط مدیر و کارکنان است.

وی گفت: یکی از کارکردها و انتظاراتی که از وجود جهاد در اذهان و اندیشه بخش عمده ای از مسوولان و سیاست گذاران نظام اداری مورد توجه بوده و است، استفاده از روش های موفق جهاد در تحقق تحولات اداری است.

وی تاکید کرد: فرهنگ جهادی یک مفهوم کلی است که از جمله مصادیق آن دین محوری، ولایت مداری، ایثار و از خودگذشتگی، مردم گرایی، ارزش مداری، انعطاف پذیری، خودباوری، پویایی و ماموریت پذیری است.

امام جمعه شهرری گفت: فرهنگ جهادی پدیده ای اسلامی است که با دو عامل پیدایش زمینه وجود فقر و محرومیت و وقوع انقلاب عظیم اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، با ماموریت توسعه منطقه ای در حوزه روستایی و عشایری و با ظهور سربازان حضرت امام راحل، بیش از دو دهه در تاریخ اسلام و ایران، دوباره فرصت تجلی پیدا کرده است.

حجت الاسلام شاهچراغی اظهارکرد: برتری داشتن صفت دینی بر سایر وجوه، آرمان گرایی در عین تمایل به واقعیت گرایی و عینیت گرایی، درک دقیق از زمان و مکان، ترکیب عناصر مادی و معنوی فرهنگ، نگاه خاص و حساسیت نسبت به مفاهیم برجسته و مهم دینی همچون شهامت و شهادت و تحول پذیری چارچوبی جدید را در فرهنگ سازمانی ارایه داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.