آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر

خبرگزاری فارس: صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، سید رضا موسوی امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» با عنوان «باز این چه شورش است» اظهار داشت: نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» همزمان با اربعین حسینی و با عنوان «باز این چه شورش است» و با محوریت معرفی هیئت‌های قدیمی شهرری در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی ـ هنری شهرری گفت: این نگار گذر تصاویری از شش هیئت قدیمی شهرری را نشان می‌دهد که  هیئت چهارده معصوم، هیئت زینبیه، هیئت چهارده معصوم ظهیر آباد، هیئت اثنی عشری، هیئت قائمیه و هیئت رزمندگان اسلام از جمله  هیئت‌هایی هستند که عکس‌های خود را که قدمت‌هایی بیشتر از  چند دهه دارند را در معرض دید عموم مردم قرار خواهند داد.

موسوی با اشاره به هیئت چهارده معصوم تصریح کرد: هیئت چهاده معصوم در سال 1327 (ه . ش) توسط  مرحوم حاج سید مرتضی مرتضوی  تاسیس شد از این هیئت عکس‌هایی با حضور اشخاص مذهبی از جمله آیت‌الله محمدی ری شهری، مرحوم علامه سید حسن میر جهانی، آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی(ره) و حضور اعضای هیئت چهارده معصوم در مکان‌های مذهبی از جمله مشهد مقدس در سال‌های مختلف و زمان‌های قبل از انقلاب اسلامی در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی با توجه به هیئت اثنی عشری ذکر کرد: هیئت اثنی عشری در سال 1321 (ه . ش) در شهرری، به همت مرحوم حسین اثنی عشری تاسیس شد، از این هیئت عکس‌های از زمان‌های گذشته تا به حال و به‌همراه سخنرانی آیت الله سید حسین اثنی عشری  در سال 1343 در شهرری و اشخاص مذهبی دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء در ارتباط با هیئت زینبیه شهرری گفت: هیئت زینبیه در سال  1380 (ه . ش) توسط مرحوم علی اکبریان و تنی چند از اهالی متدین شهرری تاسیس شد و  این هیئت جداشده از هیئت قرائت قرآن بود.

وی ادامه داد: از این هیئت عکس‌هایی که نمایانگر فعالیت‌های برجسته این هیئت و سخنرانی‌های دکتر حمکت است در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

موسوی با اشاره به هیئت چهارده معصوم ظهیر آباد بیان کرد: این هیئت در سال 1380 در مسجد چهارده معصوم محله ظهیرآباد افتتاح شد و از آن سال تا به حال افراد زیادی عضو شدند و فعالیت‌های مختلفی را در مناسک مذهبی انجام دادند.

مدیر فرهنگسرای ولاء در خصوص هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: هیئت رزمندگان اسلام در سال 1376 (ه ش) درشهرری تاسیس شد و در سال 1377 مسئولیت و اداره این هیئت به محمد ابوالقاسمی پاسدار بازنشسته سپرده شد.

وی در ارتباط با تجمعات معنوی اعضای این هیئت گفت: هیئت رزمندگان شهرری در مناسبت‌های هفتگی و برای انجام مناسک مذهبی و مشارکت در مباحث فعالیت‌های اجتماعی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) صبح‌های روز پنج‌شنبه از ساعت 7 تا 8 صبح مراسم زیارت عاشورا را برگزار می‌کند.

موسوی با توجه به هیئت قائمیه افزود: هیئت قائمیه در سال 1334 (ه . ش) در شهرری، میدان سرسخت، کوچه شهید عبادی، منزل وکیل الرعایا تاسیس شد.

وی با یادآوری نخستین تجمعات معنوی اعضای این هیئت گفت: این هیئت شش نفر هیئت امناء دارد که در طی برگزاری هیئت بیش از 100 نفر در مراسم‌های سوگواری شرکت می‌کنند.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 افزود: این نگارگذر 30 آذر ماه همزمان با اربعین حسینی ساعت 15 در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) افتتاح می‌شود و مدت 10 روز پذیرای علاقمندان و هنردوستان قرار خواهد گرفت.

علاقمندان برای بازدید از این نگارگذر می‌توانند از تاریخ 30 آذر ماه تا 10 دی ماه به مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) واقع در شهرری ، فلکه اول دولت‌آباد، جنب پارک مهران مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.