آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عزاداران ثامن الحجج (ع) حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را در آغوش گرفتند

راگانیوز – در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان جهان علی بن موسی الرضا (ع) مردم مومن و خداجوی شهر ری و جنوب تهران با حضور در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) به سوگواری پرداختند.

 

مردم ایران اسلامی همه ساله و با فرارسیدن 30 صفر ضمن برپا کردن مجالس عزاداری ، تکایا و هیات های مذهبی، در سوگ فراغ امام رضا (ع) اشک ماتم می ریزند.

مردم شهر ری و جنوب تهران و اطراف نیز، از شب گذشته با برپایی دستجات عزاداری و حضور در حرم مبارک حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ، یکبار دیگر دوستی خود را با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اعلام کرده و برای فرزندان حضرت زهرا (س) و حضرت ولی عصر (عج) اشک ماتم می ریزند.

از صبح امروز پنجشنبه دسته های عزادار اعم از زن و مرد پیر و جوان سیاه پوش ضمن حمل پرچم های عزا با حضور در میدان شهر ری و خیابان حرم و گذر از میدان کوچک ، خود را به ایوان مبارک حرم عبدالعظیم (ع) رسانده و به نوحه خوانی و سینه زنی می پردازند.

استقرار ایستگاههای صلواتی جهت پذیرایی از زوار و عزاداران و پخش نذری از سوی مردم، همچنین حضور شخصیت های لشکری و کشوری ، مسوولین شهرستان ری و دهها نفر از زایران حرم مطهر عبدالعظیم (ع) ، فضای معنوی بر اطراف حرم بوجود آورده است.

حضور نیروهای انتظامی ، هلال احمر ، آتش نشانی و شبکه بهداشت شهرستان ری در اطراف حرم عبدالعظیم (ع) و خیابانهای منتهی به حرم جهت ایجاد نظم و پیشگیری از حوادث احتمالی، از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده برای حضور دسته های عزادار در مراسم سوگواری است.

طبق اعلام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ظهر امروز پس از برپایی نماز در مصلای شهر ری پس از نوحه خوانی و سینه زنی ، سخنرانان مذهبی به ایراد سخن در خصوص شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) خواهند پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.