آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پایگاه بسیج عشایری در باقرشهر شهرستان ری افتتاح شد

همزمان با هفته دفاع مقدس پایگاه بسیج عشایری استان تهران در باقر شهر شهرستان ری با حضور مدیر امورعشایراستان تهران و جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تهران افتتاح شد.

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا، مدیرامورعشایراستان تهران روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه پایگاه بسیج عشایری با نام حضرت روح الله(ره) ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عشایری گفت: جامعه عشایراستان تهران در هشت سال جنگ تحمیلی یکصد شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

‘ سیروس نصیری’ ادامه داد: جامعه عشایری قشر تولید کننده و زحمت کشی هستند که در کنار تولیدات موثر خود در بخش های لبنی، پروتیینی و باغی در حفظ و حراست از خاک وطن به خوبی عمل کردند.

وی با بیان اینکه جنگ با دشمن تمام نشده است و فقط شکل آن عوض شده است، افزود: جنگ با دشمن همچنان ادامه دارد و در جنگ نرم که با عنوان تهاجم فرهنگی نام گذاری شده است باید هوشیار باشیم و نقشه های شوم دشمنان را سرنگون سازیم.

مدیرامورعشایراستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال رهبر انقلاب و موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی نقش عشایر می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و عشایر در بخش تولیدات استان تهران سنگر جدیدی را برای خودکفایی کشور ایجاد کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: هر چادر عشایری به منزله یک پایگاه بسیج اقتصادی قلمداد می شود که از زن و مرد، پیر و جوان و خرد و کلان در تولید نقش آفرینی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پایگاه های مختلفی در سطح مناطق عشایری استان تهران به همت بسیج عشایری استان تهران تشکیل شده است که با اقدامات منسجم و برنامه ریزی شده امنیت در مناطق عشایری استان تهران ارتقا یافته است.

نصیری ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک در تمامی مناطق قشلاقی و ییلاقی استان تهران پایگاه های بسیج تشکیل شود.

همچنین در این مراسم جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تهران هم در سخنانی یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای عشایری استان تهران را گرامی داشت و افزود: به همت مدیریت، بسیج و جمعی از عشایراستان تهران پایگاه بسیج روح الله(ره) در شهرستان ری و در منطقه باقرشهر کارخود را آغاز می کند.

‘ غلامرضا بوربور’ حضور عشایر را موجب امنیت و آرامش در کشور خواند و افزود: جامعه عشایر در همه حال حافظ آرمان های انقلاب اسلامی و در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی می کنند.

وی ادامه داد: در کشور عراق اولین گروهی که جلوی تهاجم گروه داعش ایستاد جامعه عشایری کشور عراق بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) ادامه داد: عشایر جامعه کم توقع و تاثیر گذار در کشور هستند که کمتر به آنان توجه شده است و باید به این جامعه موثر، تولید کننده و شجاع کشورمان توجه بیشتری شود.

همچنین در این مراسم اکبر اردستانی مسئول بسیج عشایری استان تهران طی سخنانی گزارشی از اقدامات بسیج عشایری استان تهران ارائه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.